این داستان از GG می آید.
Power-Up بازی Web3 شما
مقداری متاورس دنیاهای بازی مورد تمسخر قرار می گیرند خالی به نظر می رسد و احساس (یا در واقع بودن) عاری از زندگی انسانی است، اما اینطور نبود Bored Ape Yacht Club سازنده یوگا لبز طرف دیگر آزمون بازی Second Trip در اواخر ماه گذشته.
من به یک لابی پر از هزاران نفر افتادم – به معنای واقعی کلمه هزاران– از بازیکنان دیگر که همه به اطراف می دوند، می پرند و در هوا پرواز می کنند. و همه همزمان با هم صحبت می کردند.
این اضافه بار حسی بود … اما همچنین بسیار چشمگیر بود. در حالی که درست است که همه یک طراحی قبیله ای رباتیک مشابه داشتند و لابی به سادگی تزئین شده بود، شاید فشار فنی را کاهش دهد، سفر دوم در نهایت در حدود 7200 بازیکن منحصر به فرد در هر یوگا گنجانده شد. و در مرورگر من روی مک بوک پرو دو ساله به خوبی اجرا شد.
مدیر خلاق آزمایشگاههای یوگا: «فکر میکنم وقتی هر نوع تجربه دیگری را فعال میکنید که «متاورس» نامیده میشود، درک آن برای مردم واقعاً سخت است، و تجربهای آنچنان متراکم نیست، افراد زیادی در آن حضور ندارند.» افسر مایکل فیگ گفت رمزگشایی بعد از این رویداد “این چیزی نیست که با Otherside پیدا کنید.”
مسلماً، این یک رویداد برنامهریزیشده در بخش کوچکی از دنیای بازیهای احتمالی Otherside بود، و اولین بازی از این دست در چند ماه گذشته بود – برای بازی با بیش از 22000 مالک زمین مجازی (در آن زمان) که مطمئناً مشتاق بودند ببینند چه چیزی خریداری کردهاند. به. با این حال، Figge گفت که حفظ آن سطح از فعالیت همانطور که Otherside به آزمایش و پیشرفت به سمت یک محصول زنده ادامه می دهد، کلیدی است.
او گفت: «چگونه میتوانیم در انظار عمومی بسازیم و آن تراکم را حفظ کنیم، و حتی آن تراکم را حتی بیشتر افزایش دهیم، به طوری که افراد بیشتر و بیشتری این را به عنوان چیزی که میخواهند بیایند و در آن باشند، بیابند؟»
این یک “سفر” است
این سوالی است که آزمایشگاههای یوگا با آن دست و پنجه نرم میکنند، زیرا تلاش میکند تا Otherside را از افت شدید زمین NFT در سال گذشته و حجم معاملات به ارزش 1.25 میلیارد دلار تا به امروز کاهش دهد. CryptoSlam– به یک دنیای آنلاین قوی پر از داستان سرایی با موضوع Bored Ape، چالشهای گیمپلی اجتماعی، و آواتارهای NFT از انواع و اقسام پرسهزنی در زمین.
ساختن در فضای عمومی و اجازه دادن به دارندگان NFT در مورد چیزی که به وضوح هنوز در حال پیشرفت است، حال و هوای متفاوتی نسبت به اکثر بازیهای سنتی AAA دارد. برخی از بازیها در حالت «دسترسی زودهنگام» راهاندازی میشوند، و بسیاری از آنها یک دوره آزمایش بتا را در آستانه انتشار انجام میدهند، اما نسخه ی نمایشی یوگا حتی در مراحل اولیه آن احساس شد. به نظر میرسد در این مرحله، فناوری قویتر از محتوا است.
هنگامی که جلسه مقدماتی در لابی سفر دوم به پایان رسید، همه ما از طریق یک پورتال به محیطی جنگل مانند با «حبابهای جادویی» پریدیم تا وزغهای غولپیکر و لیزری را جمعآوری کرده و بیاوریم. به عبارت دیگر، بیشتر شبیه حال و هوای دنیای Bored Ape Yacht Club بود تا عرصه لابی استریل.
یوگا بازیکنان را به چهار تیم به رهبری شخصیتهای Web3، مانند سازنده محتوا، تقسیم کرد برایس «برایسنت» جانسون و کوردل “Champ Medici” Broadus (پسر اسنوپ داگ). رهبران تیم بازیکنان مربوطه خود را به چت صوتی تشویق کردند تا بیشترین گوی ها را جمع آوری کنند و آنها را به وزغ ها تغذیه کنند. هزاران بازیکن برای آوردن گویها مثل دیوانهها میپریدند و به سرعت میدویدند، و در پایان، به تیم برنده وعده یک کلاه ایمنی انحصاری پوشیدنی NFT داده شد.
این یک نمایش بزرگ و اجتماعی بود. اما این تجربه قبل از اینکه انجام شود از بین رفت و مانند یک تلاش واکشی یکنواخت بود که برای مدت طولانی ادامه داشت. پس از 20+ دقیقه از همان روال، برخی از بازیکنان وارد فید چت شدند تا پیامهایی مانند “خسته کننده” یا “این احمقانه است” بنویسند.
یکی از بازیکنان نوشت: “این خیلی بد است اگر این طرف دیگر باشد.”
ساختمان در عموم
این Otherside نیست، حداقل نه در شکل نهایی خود – اما طعم اولیه هنوز هم انتظارات را ایجاد می کند.
اسپنسر تاکر، مدیر ارشد بازی های فیگ و یوگا گفت رمزگشایی پس از آن، آنها طیف وسیعی از نظرات بازیکنان را دیدند، و برخی به لطف جو رقابتی اجتماعی، از روال جمع آوری گوی لذت بردند. قرار نیست هر بازیکنی همین احساس را داشته باشد. و تعیین انتظارات هنگام ارائه یک بخش محدود از گیم پلی دشوار است.
تاکر گفت: «من فکر میکنم آنچه مهم است که در ذهن داشته باشیم و جامعه را بر آن مستقر نگه داریم، این مفهومی است که ما در حال ساختن آن هستیم و با هم آزمایش میکنیم. “این یک توسعه مشترک با بازیکنان و Bored Ape Yacht Club، یوگا، و جامعه Otherside به طور گسترده تر است.”
تاکر توضیح داد که با این آزمایشها، نه تنها بازخورد فنی و نقاط داده، بلکه احساسات و واکنشهای بازیکنان را نیز بررسی میکنند. از نظر یوگا، این یک فرآیند تکراری است.
“ما فقط یک گیتار را کوک می کنیم، درست است؟” Figge اضافه شد. “ما در حال کشف بهترین گزینه برای این رسانه جدید هستیم.”
و سفرها باید خیلی بیشتر و زودتر بیایند. فیگ گفت که دو سفر اول «تجربههای تئاتری در مقیاس بزرگ» و «جانوران خودشان» بودند. اما یوگا قصد دارد با برنامه منظمتری از آزمایشها «اجازه بازدیدهای بیشتری را فراهم کند» تا «به همان ایده برگردیم، اما با گذشت زمان رشد میکند و رشد میکند و رشد میکند».
فیگ میگوید: «برای اینکه بفهمیم مردم به چه ویژگیهایی نیاز دارند، باید به سمت مدلی برویم که هر چند هفته یک بار به ما باز شود. “این همان چیزی است که میخواهید ما را در حال چرخش به سمت آن ببینید.”
او پیشنهاد کرد، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، آزمایشگاههای یوگا میتوانند تا پایان سال جاری دنیا را به روی دیگر سازندگان باز کنند، و امکان ایجاد محتوای تولید شده توسط کاربر را فراهم کند که در زمینهای Otherdeed زندگی کند و کار خود یوگا را تکمیل کند. در جهان.
فیگ گفت: “من فکر می کنم که هدف برای موفقیت این است که در ماه دسامبر، همه ما بخوابیم و شخص دیگری در حال ساختن در طرف دیگر باشد – و آنها به ما نیازی ندارند.” “آنها در حال ساختن جامعه خود هستند، آنها فعال سازی ها و تجربیات خود را می سازند … و آنها همه ابزار برای انجام این کار را دارند.”
مال ما و شما
پس همه اینها به چه چیزی اضافه می شود؟ نسخه نهایی Otherside چیست؟ تاکر و فیگ آن را به او توضیح دادند رمزگشایی به عنوان یک دنیای آنلاین که در آن محتوای رسمی یوگا میتواند با خلق دهها هزار بازیکن و صاحبان زمین دیجیتال همراه باشد.
فیگ اشاره کرد که بازیهای فوقالعاده League of Legends و Dota 2 از یک بازی هوادار (Defense of the Ancients) که بهعنوان یک مد برای Warcraft III کلاسیک بلیزارد ساخته شده است، تولید شدهاند. به نظر او، Web3 راهی را برای سازندگان خارجی فراهم میکند تا از بلوکهای سازنده یوگا استفاده کنند و در عین حال ارزش آن را در اکوسیستم اصلی بازی افزایش دهند، به علاوه میتواند برای آن سازندگان نیز مفید باشد.
فیگ میگوید: «شما واقعاً میتوانید انگیزهای برای یک اقتصاد خلاق ایجاد کنید که میتواند تجربیات واقعاً قانعکنندهای ایجاد کند، تا زمانی که بتوانید اصول اولیه و وب3 ریل به آنها من فکر می کنم که این یک مدل واقعا متمایز است.»
با این حال، چگونگی همزیستی این دو عنصر بالقوه متفاوت باید دید. یک بازی پروتو متاورس مانند Roblox کاملاً توسط کاربر ساخته شده است و 40 میلیون بازی با یک رابط ساده متحد شده اند. به همین ترتیب، دسنترالند زیرساخت ها و هاب های اولیه را فراهم می کند و رویدادهایی را با شرکا برگزار می کند، اما این فضا بیشتر توسط برندها و سازندگان مستقل پر شده است.
تاکر حکایت جالبی ارائه کرد و طرز فکر یوگا را به جنگ ستارگان و جهان گسترده محتوا تشبیه کرد. مسلماً، این همه محتوای رسمی است که تحت لوکاس فیلم و نهایتاً دیزنی ایجاد شده است، اما ساختاری برای تفکر در مورد آنچه که «کانون» در نظر گرفته میشود و آنچه که میتوان جهان جایگزین در نظر گرفت، داستانهای «چه میشد اگر» و غیره ارائه میدهد.
تاکر اعتراف کرد: «این به نوعی به ما بستگی دارد که داوری کنیم.
اما چنین چیزهایی در حال حاضر در دنیای وب 3 و به ویژه در اطراف باشگاه قایق بادبانی Bored Ape اتفاق می افتد – چیزی که ما ممکن است به عنوان توصیف کنیم. لایه-2s تاکر با استفاده از اصطلاحات بلاک چین برای توصیف خلاقیت های مشتق شده (محتوای “لایه-2”) توسط دارندگان NFT که بر روی برند “لایه-1” و آثار هنری توسعه یافته و متعلق به آزمایشگاه یوگا ساخته شده است، گفت.
چه کسی در؟
سوال داغ دیگر درباره Otherside این است که چگونه – یا حتی – در نهایت تبدیل به یک بازی می شود که در دسترس مخاطبان انبوه قرار می گیرد. با توجه به اینکه قیمت Bored Ape NFT در حال حاضر حدود 92000 دلار ETH در پایین ترین سطح قرار دارد، یا حتی قراردادهای Otherside NFT نزدیک به 2500 دلار است، یک تجربه کاملاً انحصاری مطمئناً اکثر گیمرها را کنار خواهد گذاشت.
در حال حاضر، پاسخ این است که Yuga Labs واقعاً بر روی دارندگان NFT خود متمرکز است، افرادی که روی چشم انداز Web3 استارتاپ سرمایه گذاری کرده اند. و یوگا ترجیح می دهد بدهد آنها را امکان همراهی دوستان یا حتی قرض دادن اعتبار دسترسی آنها برای جذب کاربران بیشتر.
Figge به بلیت های plus-one برای سفر دوم به صاحبان زمین های Otherdeed اشاره کرد و گفت که دارندگان NFT “دروازه” برای آوردن دوستان به اکوسیستم هستند. و با مستقل اخیر یوگا داوکی داش بازیهای وب، بازیکنان میتوانند از سرویس Delegate Cash برای فعال کردن کیف پول دیگری برای بازی بدون نگه داشتن پاس دسترسی NFT استفاده کنند.
تاکر میگوید: «ما فکر میکنیم که رفتارهای چسبنده واقعی از اینجا نشأت میگیرند، و مقیاس باز میشود.»
این تنها چیزی نیست که آزمایشگاه یوگا از Dookey Dash گرفت. بازی بی پایان به سبک دونده برای هفته ها در سراسر توییتر کریپتو بود NFT های گذر فاضلاب حجم معاملات به ارزش 110 میلیون دلار را به همراه داشت و برنده یک جایزه NFT دریافت کرد که سپس آن را به ارزش 1.63 میلیون دلار اتریوم دریافت کرد.
حداقل می گویند شلوغ بود. حتی افرادی که Dookey Dash را مسخره میکردند، خواه به خاطر آغوش باز طنز توالت یا افزایش قیمت کارت دسترسی NFT، در نهایت به آن کمک کردند تا در گفتگوهای دنیای ارزهای دیجیتال و بازی باقی بماند. تاکر گفت که یوگا در تلاش است تا “این تجربه ویروسی” را در بازی های آینده ایجاد کند و “[crowdsource] رشد تا حدی.»
با توجه به اینکه تمرکزش در حال حاضر بر روی کلکسیونرهای NFT باقی مانده است، یوگا سعی نمی کند عناصر Web3 بازی های خود را پنهان کند یا این کاربران را بخش نسبتاً مناسبی از پایگاه کلی بازیکنان نگه دارد. اما فیگ معتقد است که بازیهای یوگا بیش از همه به خاطر سرگرمکننده بودن شناخته میشوند، و حتی شاید تصویری از آنچه یک کلکسیون دیجیتال میتواند باشد را گسترش دهد.
او گفت: “یکی از چیزهای مورد علاقه ما در مورد Dookey Dash و Otherside این است که شما واقعاً فراموش می کنید که با NFT ها تعامل دارید.” “شما فقط فکر می کنید دارید سرگرم می شوید.”