شرکت های جدید از بخش های مختلف اخیراً آب های متاورس را آزمایش کرده اند. صنعت چند میلیارد دلاری از زمان پیدایش خود رشد و تکامل قابل توجهی داشته است. با این حال، شک و تردید همچنان رواج دارد.
فیل اسپنسر، رئیس مایکروسافت ایکس باکس، در کنفرانس وال استریت ژورنال Tech Live اظهار داشت که متاورس یک بازی ویدئویی «ضعیف» است.
اسپنسر معتقد بود که محصولات سختافزاری و تجربیات واقعیت مجازی را بهعنوان حوزههای اصلی فرصت برای دنیای مجازی نمیداند. برعکس، تجربیات دو بعدی – مانند روشی که مردم در حال حاضر روی نمایشگرها بازی می کنند – به گفته مدیر ایکس باکس منجر به رشد متاورس خواهد شد.
وی در توضیح بیشتر موضع متاورس خود گفت:
برای من، ساختن یک متاورس که شبیه اتاق جلسه است، متوجه میشوم که اینجا جایی نیست که بخواهم بیشتر وقتم را صرف کنم. من چیزی می خواهم که جذاب باشد. من فکر می کنم [virtual engagement] در نهایت بیشتر شبیه بازی های ویدیویی خواهد بود تا برخی از مدل هایی که من امروز از متاورس می بینم.”
شرکتهای برتری که روی متاورس شرطبندی میکنند در حال حاضر در شرایط سختی هستند. همانطور که اوایل امروز گزارش شد، درآمد متا تقریباً به نصف کاهش یافت و به 285 میلیون دلار رسید. زیان آن از 2.63 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه سال گذشته به 3.67 میلیارد دلار افزایش یافت. با این وجود، این شرکت انتظار داشت اوضاع در بلندمدت تغییر کند.
همچنین بخوانید: متا در بحبوحه کاهش درآمد به پرداخت 24.66 میلیون دلار دستور داد
به طور مشابه، اسپنسر اضافه کرد که ما هنوز در روزهای اولیه هستیم و فضا در آینده “تکامل خواهد یافت”.
مدیر اجرایی همچنین در مورد اینکه چگونه مایکروسافت میخواهد گزینههای پخش بازی و پخش موبایل خود را گسترش دهد، صحبت کرد. علاوه بر این، محصولات سخت افزاری پرچمدار مانند کنسول های ایکس باکس را نیز برای اهداف خود حیاتی می داند.
پیش بینی رشد متاورس
مطابق بینش فورچون، اندازه بازار جهانی متاورس در سال 2021 63.83 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. با این حال، انتظار می رود این بازار از 100.27 میلیارد دلار در سال 2022 به 1527.55 میلیارد دلار تا سال 2029 با CAGR 47.6 درصد رشد کند. این گزارش با بیان تأثیر این همه گیری نشان داد،
همهگیری جهانی کووید-19 بیسابقه و حیرتانگیز بوده است، با تقاضای فراتر از حد انتظار در تمام مناطق در مقایسه با سطوح قبل از همهگیری.