جک اوهولران، مدیر عامل Skale یک شبکه بومی چند زنجیره‌ای اتریوم که بازی‌های Web3 را قدرت می‌دهد، گفت: مدل گیم‌فای در حال تحول دائمی می‌تواند «شرکت‌های بازی‌سازی AAA امروزی را شبیه بادام زمینی به نظر بیاورد». در واقع، بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و پروژه‌های متاورس در میان زمستانی که بسیاری از بازیگران صنعت کریپتو را با 1.3 میلیارد دلار به زمین زده است، انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند. در سه ماهه آخر افزایش یافته استهمانطور که توسط DappRadar گزارش شده است.

با این حال، یافتن یک مدل GameFi پایدار همچنان یک چالش است. تجربه کاربر در میان مبارزات برتر در صنعت رتبه بندی می شود، عمدتاً به دلیل هزینه های گاز و پیچیدگی خرید، مالکیت و تجارت NFT. اوهولران خاطرنشان کرد: «دریافت کارمزد از کاربران هر بار که معامله می‌کنند یا یک قرارداد هوشمند راه‌اندازی می‌کنند، انگیزه‌ای برای بازی ایجاد می‌کند. “

با وجود چالش‌های قابلیت استفاده، بازی‌های Web3 تقریباً نیمی از فعالیت‌های بلاک چین را در 50 شبکه در سه ماهه گذشته به خود اختصاص دادند، با 912000 کیف پول فعال منحصر به فرد (UAW) که تنها در سپتامبر با قراردادهای هوشمند بازی‌ها تعامل داشتند.

رایج‌ترین مدل‌های کسب‌وکار درون بازی شامل بازی برای کسب درآمد (P2E) است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا پاداش‌هایی مانند توکن‌ها و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) – و play-to-own (P2O)، که نسخه دقیق‌تری از P2E است و به بازیکنان اثبات مالکیت پاداش‌ها را برای تجارت همتا به همتا ارائه می‌کند. تجزیه و تحلیل اخیر Absolute Reports رشد گسترده ای را برای GameFi در شش سال آینده با بازی های P2E پیش بینی می کند. تخمین زده می شود که به 2.8 میلیارد دلار برسد بین سال‌های 2022 و 2028، نرخ رشد سالانه مرکب 20.4 درصد است.

“ما شاهد تولد بسیاری از اقتصادهای مختلف با مکانیسم های توزیع مختلف و همچنین توسعه مدل های مختلف توکن هستیم (یک توکن، 2 توکن، NFT محور و غیره). سانی تسیوپانی، تحلیلگر تحقیقاتی دلفی دیجیتال، به کوین تلگراف گفت.

مرتبط: شناسه‌های بازی غیرمتمرکز راه دیگری از قابلیت همکاری در Web3 را فراهم می‌کنند

در حالی که شرکت‌های بازی‌های رمزنگاری در حال تسلط بر صنعت هستند، بازی‌های AAA – بازی‌های پرهزینه و پرمخاطب که توسط ناشران بزرگ تولید و توزیع می‌شوند – اکنون هدفشان بهبود قابلیت استفاده است.

Gunzilla Games، یک استودیوی بازی سازی که در سال 2020 تأسیس شد، محتوای AAA را با بلاک چین ترکیب می کند و به بازیکنان اجازه می دهد تا از طریق داشتن آنها به عنوان NFT در بازی به شخصی سازی کامل شخصیت ها و سلاح ها دسترسی داشته باشند.

ولاد کورولف، یکی از بنیان‌گذاران کوین‌تلگراف گفت: «همه ویژگی‌های مرتبط با بلاک‌چین در پس‌زمینه قرار می‌گیرند، به این معنی که گیمرها هرگز نیازی به راه‌اندازی کیف‌پول، تعویض توکن یا انجام هر یک از وظایف «معمول» مربوط به رمزنگاری نخواهند داشت.» و مدیر عامل Gunzilla در مورد نحوه کار این شرکت بر روی تجربه بازی. وی همچنین خاطرنشان کرد:

“ما می بینیم که GameFi در یک دوراهی حساس قرار دارد. از یک طرف، GameFi توانایی فوق العاده منحصر به فردی را دارد که 1 میلیارد کاربر بعدی را به فضای کریپتو جذب کند (با توجه به تعداد گیمرهای موجود در سراسر جهان). از طرف دیگر، گیمیفیکیشن پاسخگو نیست. به گیمرهای سنتی توجه می کند و به شدت بر روی بلاک چین و جنبه بازی برای کسب درآمد از بازی تمرکز می کند.”

بهبود تجربه گیمرها همچنین ممکن است به معنای تغییر مدل درآمدی برای بسیاری از شرکت‌ها در این فضا باشد، زیرا تراکنش‌های رایگان می‌تواند پذیرش را در میان گیمرهای سنتی تقویت کند. بر خلاف بازی‌هایی که حتی با 5 سنت در هر تراکنش، به سادگی قابل قبول نیست، زیرا حتی بازی‌های ساده هم فوراً هزینه بالایی دارند.”

این ارزش بازار بازی های بلاک چین در ابتدای سال 2022 حدود 25 میلیارد دلار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.