EVE Online، یک بازی نقشآفرینی آنلاین چند نفره (MMORPG) در فضای بیرونی، یکی از هاردکورترین و درگیرترین مخاطبان را در بازی به خود میبالد. و امروز، توسعه دهنده CCP Games اعلام کرد که برای گسترش دنیای EVE با یک بازی جدید Web3 پول جمع آوری کرده است.
حکچ امروز فاش شد 40 میلیون دلار سرمایه در دوری به رهبری آندریسن هوروویتز برای توسعه آنچه که آن را “عنوان AAA جدید با استفاده از فناوری بلاک چین، در دنیای EVE” می نامد، جمع آوری کرده است. دور 40 میلیون دلاری همچنین شامل مشارکت BITKRAFT، Nexon، Kingsway Capital، HASHED و سایر سرمایه گذاران بود.
نشانی وب سایت اعلامیه، نام «بیداری پروژه» را برای این طرح پیشنهاد می کند.
در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت توضیح داد که بازی جدید EVE دارای سیستمهای زنجیرهای خواهد بود، با تأکید بر «پایداری، ترکیبپذیری و توسعه شخص ثالث واقعاً باز برای ایجاد یک رابطه جدید بین دنیای مجازی و بازیکنان».
Hilmar Veigar Pétursson، مدیر عامل CCP، در بیانیه ای گفت: «از زمان شروع، چشم انداز CCP Games ایجاد دنیای مجازی معنادارتر از زندگی واقعی بوده است. اکنون، با پیشرفتهایی که در بلاک چین ایجاد شده است، میتوانیم دنیای جدیدی را ایجاد کنیم که عمیقاً با تخصص ما در آژانس و استقلال بازیکن آغشته شده است و بازیکنان را برای مشارکت در راههای جدید توانمند میکند.»
EVE Online امسال 20 سال حضور خود را جشن می گیرد و مخاطبان سرسختی از بازیکنان را پرورش داده است که در دنیای علمی تخیلی آن گروه هایی را تشکیل داده اند. این بازی یک کنوانسیون سالانه در ایسلند، مجموعهای از بازیهای اسپینآف و حتی کتابهایی را که نبردهای درونبازی تاریخی بین خدمه رقیب آن را مستند میکنند، ارائه کرده است.
در حالی که این اولین حرکت CCP به سمت بازی های Web3 است، Pétursson مدت هاست که به پتانسیل بلاک چین برای متحول کردن مفاهیمی مانند مالکیت کاربر و اقتصادهای باز در دنیای بازی علاقه مند بوده است.
اما او در مورد آن واقع بین بوده است.
در سال 2020، پتورسون گفت رمزگشایی او فکر میکرد که بازار آدرسپذیر برای بازیهای بلاک چین در آن زمان برای CCP کوچکتر از آن بود که بتواند هر گونه حرکتی انجام دهد. او همچنین به پیچیدگیهای مربوط به مدیریت رمزارزها اشاره کرد و گفت که پنج تا ۱۰ سال طول میکشد تا یک بازی بلاک چین بتواند یک «برنامه قاتل» واقعی باشد.
او در سال 2020 گفت: “من مطمئن نیستم که لزوماً یک نقطه عطف باشد.” “اما شما می توانید زمانی را پیش بینی کنید که در آن یک برنامه قاتل وجود داشته باشد، جایی که شما فقط باید واقعاً درگیر شوید بدون توجه به اینکه آیا نیاز به چیزی دارید یا خیر. بیرون، و این موجی از مردم را به سمت خود می کشد و به نوعی شروع به بهمن می کند.”
CCP Games تنها سازنده بزرگ بازی سنتی نیست که وارد دنیای Web3 شده است.
Ubisoft ناشر Assassin’s Creed بوده است آزمایش و سرمایه گذاری در فضا برای مثال، برای سالها، در حالی که Square Enix خالق Final Fantasy است به طور فعال بازی های NFT را توسعه می دهد– مانند Symbiogenesis آینده در اتریوم شبکه مقیاس بندی، چند ضلعی.