جاستین آورسانو استاندارد را برای NFTپروژه های عکاسی مبتنی بر “شعله های دوقلو”، مجموعه ای از 100 عکس از خواهر و برادرهای دوقلو که در اتریوم بلاک چین این پروژه کلکسیونرها را مجذوب خود کرده است، میلیون ها دلار فروش به دست آورده است به حراجی کریستیز رسید و مجموعه موزه هنر شهرستان لس آنجلس (LACMA).
روز شنبه، Aversano مجموعه بعدی خود، “دود و آینه” را به نمایش می گذارد. در گالری گابا در لس آنجلس.
اولین بار در سال گذشته به عنوان NFT های اتریوم راه اندازی شد.دود و آینه ها” تفسیر Aversano از عرشه کارت تاروت است، با یک پرتره متفاوت برای نشان دادن هر کارت. Aversano این عکس ها را در یک دوره سه ساله بین سال های 2018 و 2021 و پس از ایجاد “شعله های دوقلو” گرفته است.
آورسانو گفت رمزگشایی ایده سریال جدید زمانی به ذهنش رسید که در پارک میدان تامپکینز در دهکده شرقی منهتن نشسته بود، زمانی که یک مردی با عرشه تاروت در دست سرگردان شد و با عصبانیت درباره جادوی سیاه فریاد زد. Aversano اخیراً متوجه علاقه فزاینده ای به کارت های تاروت شده است با علاقه خودش به عرفان و جادو همسو بود.
آورسانو به یاد می آورد: «او درست مقابل من می آید و کارت های تاروت را به هوا پرتاب می کند. همه آنها جلوی من می بارد، و من می گویم: الان چه خبر است؟ و من به او نگاه کردم و به کارت ها نگاه کردم و از او پرسیدم: “هی، می توانم اینها را داشته باشم؟” آیا اینها را دور می اندازی؟ و او میگوید: “آره، لعنت به آن چیزهای جادوی سیاه.” من این را نمی خواهم.»
این تعامل برای او یک عرشه تاروت فیزیکی و مهمتر از آن الهام بخشی برای ایجاد “عرشه” عکس های خود فراهم کرد.
Aversano نقش “شوالیه کارکنان” را خودش برعهده گرفت، زیرا این تنها کارتی بود که در مجموعه از دست رفته بود که در مقابل او بر روی او بارید. او سپس به هنرمندان، عارفان و سازندگان وب 3 از سراسر جهان شلیک کرد، از جمله نویسنده نیل گیمن، موسیقیدان نادیا تولوکونیکوا. پوسی ریوت، و حتی دوقلوهای وینکلووس.
“دود و آینه” شامل 78 عکس سیاه و سفید است که هر کدام به عنوان NFT های اتریوم ساخته شده است و پارسال فروخته شد تصاویر اصلی همچنین به چاپ سیلک روی پاپیروس تبدیل شدند که از 25 مارس تا 8 آوریل در Gabba به نمایش گذاشته می شود.
همه آنها پرتره های سیاه و سفید چشم نوازی هستند، اما یکی از آن ها به ویژه از همه برجسته است: عکسی از پدر Aversano که در کنار سنگ قبر مادر عکاس ایستاده است.
«روابط ترس و مرگ در این امر بسیار است [collection]و من این پروژه را به پدرم ارج می نهم. «تصادفی نیست که چرا کارت فوت پدرم در کنار قبر مادرم است. برای من این ناب ترین و بهترین تصویری است که تا به حال گرفته ام، زیرا صادقانه ترین و واقعی ترین تصویر است. […] وقتی آن را میبینی، تو را متوقف میکند.”
Aversano در ابتدا قصد داشت چهار نمایش برای “دود و آینه ها” برگزار کند، اما آن را به دو نمایش تقسیم کرد: نمایشگاه اولیه لس آنجلس و ادامه آن در Expanded.Art در برلین از 25 آوریل تا 14 می، به سرپرستی آنیکا مایر.
او هنر خود را در سالنهای بزرگ به نمایش گذاشته است، اما نمایش گابا را به عنوان “نمایشگاهی که بیشترین اهمیت را دارد” توصیف کرد زیرا این اولین نمایشگاه او در لس آنجلس است. او دو سال گذشته را با مالک و متصدی جیسون اوسترو به ساخت صفحات ابریشمی در پشت گالری گابا گذرانده است. Aversano گفت: “من هرگز در زندگی ام ندیده بودم که یک گالریست مانند جیسون در Gabba برای من ظاهر شود.”
با توجه به مشخصات رو به رشد و شناخت نام او در دو سال گذشته، Aversano میتوانست «دود و آینهها» را در یک گالری بزرگتر به نمایش بگذارد. اما گابا برای این پروژه احساس میکند خانهاش است، و او گفت که این “شرافتمندانهترین کاری است که میتوان انجام داد.”
“این گاگوسی نیست، پیس نیست – در واقع واقعی است. Aversano گفت: این یک گالری شیک نیست، یک گالری اجتماعی است. آنچه ما اینجا داریم حقیقت است، و واقعیت این است: شما فقط به فضایی برای نمایش نیاز دارید، و نیازی نیست که بهترین فضا در جهان باشد. فقط باید چیزی باشد که احساس درستی دارد.»
پس از اتمام نمایش ها، کتاب همراه منتشر می شود (از طریق بلیط های بازخرید NFT)، و پروژه به پایان می رسد، Aversano در مرحله بعدی چیست؟
او گفت: “من ناپدید خواهم شد.” رمزگشایی. “این آخرین ترفند جادویی من بعد از “دود و آینه” است – من یک عمل ناپدید شدن را انجام خواهم داد.”