بازیهای بلاک چین بیشتر برای سرگرمی انجام میشوند، اما برخی از توسعهدهندگان در این صنعت فکر میکنند که این بازیها در نهایت میتوانند به شکلی از شغل تبدیل شوند که در آن بازیکنان میتوانند دستمزد زندگی خود را تامین کنند.
بازیهای ویدیویی با استفاده از فناوری بلاک چین به بازیکنان اجازه میدهد تا ارزهای رمزنگاری شده بومی یا به دست آورند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) با بازی و شرکت در فعالیت های درون دنیای مجازی. سپس کاربران می توانند پاداش های خود را به دیگران مبادله یا بفروشند و آنها را به ارزهای فیات یا سایر رمزارزها مانند بیت کوین تبدیل کنند.بیت کوین) و اتر (ETH).
معروف به GameFi و بازی برای کسب درآمد (P2E)، این مکانیک های بازی برخی مکان ها را دیده اند، مانند یک کوچک انجمن در فیلیپین، بازی های بلاک چین را به شغل تبدیل کنید; با این حال، مشخص نیست که حمایت های موجود از کارگران و قوانین کار چگونه اعمال می شود.
بسیاری از کشورها قوانینی دارند که کارمندان را از حقوق خاصی مانند حداقل دستمزد، محل کار امن، غرامت، صندوق بازنشستگی و سایر حمایت ها برخوردار می کنند.
یک مرز کاملاً جدید بدون تنظیم
گیپ کوترینو، کارآفرین و مدیر عامل پلتفرم Web3 Runiverse، به کوین تلگراف گفت که مفهوم استفاده از بازیهای بلاک چین برای تأمین زندگی در حال حاضر تأثیرگذار بوده است، به ویژه در کشورهایی که دستمزد کمتری دارند.
به گفته کوترینو، به دلیل فناوری نسبتاً جدید، قوانین پیرامون این مفهوم هنوز روشن نشده است، اما او انتظار دارد که مقررات در افق در آینده باشد. مخاطبان اصلی بیشتری به این فضا می پیوندند.
کوترینو گفت: «ما در حال ساخت محصولات و ایجاد راهحلهایی هستیم که قوانین موجود در آن لحاظ نشدهاند، که با توجه به ماهیت جهانی و متصل بازیهای بلاک چین که در کشورهای مختلف و حوزههای قضایی مختلف پخش شده است، میتواند به ویژه پیچیده شود.
او اضافه کرد: «قوانین جهانی کار برای رسیدگی به این وضعیت خاص وجود ندارد، اما میتوانیم انتظار داشته باشیم که با پیشرفت بیشتر GameFi مقررات افزایش یابد.
اخیر: Minecraft، GTA هنوز ممکن است آهنگ خود را در بلاک چین تغییر دهد: مدیران GameFi
او خاطرنشان می کند که از دیدگاه او، نگرانی بیشتری در مورد بازی های بلاک چین و پیامدهای قانون درآمد وجود دارد، به ویژه اینکه چگونه تنظیم کننده ها ممکن است تصمیم بگیرند این دسته از درآمد را برای گیمرها تعریف کنند.
کوترینو گفت: «برخی کشورها شروع به تهیه پیشنویس قوانینی کردهاند که هر توکن سرمایهگذاری شده با انتظار سود و هر پروژه محرک نقدینگی را به عنوان اوراق بهادار طبقهبندی میکند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده موج های شوکی را در فضای کریپتو ارسال کرده است اقدامات اجرایی متعدد در برابر پروژه ها و شرکت های رمزنگاری در چند سال گذشته، بحث در بسیاری از موارد که توکن های مورد استفاده اوراق بهادار ثبت نشده هستند.
1/ امروز Coinbase یک اخطار ولز از SEC دریافت کرد که بر فهرست سهام و دارایی متمرکز بود. اعلامیه ولز معمولاً قبل از اقدام اجرایی است.
— برایان آرمسترانگ ️ (@brian_armstrong) 22 مارس 2023
مسلماً بدنام ترین نمونه، قانون طولانی مدت SEC بوده است جنگ فرسایشی با ریپل بیش از آن XRP نشانه
با این حال، کوترینو همچنان معتقد است که بازیهای بلاک چین در جایی دیگر نقشی در کمک به افراد برای یافتن کار خواهند داشت.
کوترینو گفت: «پتانسیل فرصتهای شغلی واقعی و تأثیرگذار در GameFi بسیار زیاد است و فقط از اینجا رشد میکند».
“ارزش واقعی از نظر فرصت های شغلی در فضای GameFi به شدت به توکنومیک و گردش آن برای ایجاد جریان های درآمدی که جایگزین دستمزدهای سنتی می شود و در عین حال پایداری رشد بازی را تضمین می کند، متکی است.”
این صنعت هنوز راه درازی در پیش دارد
آدام بنجمیل، رئیس توسعه کسب و کار در گفتگو با Cointelegraph زنجیره هوشمند BNB، معتقد است که استفاده از بازی های بلاک چین برای کسب دستمزد می تواند یک گزینه و مدل تجاری مناسب باشد، مشروط بر اینکه تقاضا مطابق با عرضه باشد و کارگران به خوبی محافظت شوند.
«اگر کارگران به خوبی محافظت میشوند، برای اکثر کشورها نباید مسائل زیادی وجود داشته باشد. کسب درآمد از طریق بازی تمام وقت یک شغل برای بازیکنان حرفه ای است.
بنجمیل افزود: «کشاورزان بازی که زمان خود را صرف بازی برای فروش اقلام گرانبها میکنند نیز بسیار رایج است اما قانونی نیست – مالکیت واقعی از طریق بازیهای Web3 آن را به یک شغل قانونی مناسب تبدیل میکند.
اخیر: سرمایه گذار می گوید فناوری بلاک چین هنوز تا رسیدن به لیگ های بزرگ esport فاصله دارد
ورزشهای الکترونیکی یا ورزشهای الکترونیکی نوعی رقابت سازمانیافته از طریق بازیهای ویدیویی است که برخی از بازیکنان حرفهای میلیونها جایزه دریافت میکنند.
طبق پلتفرم جمعآوری دادهها Statista، The International، مسابقات الکترونیکی دفاع از باستان (Dota 2)، ارایه شده در سال گذشته اندکی کمتر از 19 میلیون دلار جایزه دریافت کرده است، اما در سال های گذشته، به مراتب بیشتر از این مبلغ را ارائه کرده است و در سال 2021 به 40 میلیون دلار رسیده است.
بنجمیل گفت که اگرچه امیدوار است و پیشبینی میکند که کسب درآمد از طریق بازیهای Web3 در برخی مواقع به یک گزینه مناسب تبدیل خواهد شد، او فکر نمیکند در حال حاضر کسب درآمد پایدار با بازی کردن امکانپذیر باشد.
او بر این باور است که برای دوام بودن آن نیاز به یک اقتصاد رمزی به خوبی طراحی شده است که می تواند بر این اساس خود را با شرایط بازار و تعداد بازیکنان معمولی تطبیق دهد، که به گفته او یک دام مهم برای غلبه بر آن است.
به نظر او، رفع این دو مشکل میتواند به جلوگیری از «پمپ و تخلیههای بیرحمانهای که در گذشته شاهد بودیم» کمک کند.
جنبه کلیدی یک اقتصاد بازی Web3 قابل دوام احتمالاً مالکیت است، و مؤلفه کلیدی یک اقتصاد پایدار احتمالاً زمانی است که افرادی که ساعت های طولانی برای کشاورزی اقلام گرانبها بازی می کنند، آن را به سایر بازیکنانی که مایل به پرداخت برای آن هستند بفروشند. بندجمیل گفت.
در نهایت، Bendjemil گفت که بازیهای ویدیویی سرگرمکننده هستند و مالکیت بازیکنان، ارزش افزوده اولیه بازیهای Web3 به جای کسب دستمزد است.
اخیر: توسعه دهندگان GameFi ممکن است با جریمه های بزرگ و زمان سختی روبرو شوند
او گفت: «به احتمال زیاد قبل از رسیدن به یک فرصت شغلی بادوام و بلندمدت، پیشرفت زیادی خواهد کرد.
بنجمیل افزود: «بسیاری از بازیهای Web2 در گذشته در ایجاد اقتصاد پایدار در بازی خود موفق بودهاند، و من معتقدم که در آینده نزدیک شاهد ظهور مدلهای قابل دوام مشابه برای Web3 خواهیم بود».
هنوز برای دانستن زود است
کارل بلومستروال، مدیر عامل Nibiru Software – توسعهدهنده Web3 در پشت بازی استراتژی Planet IX – احساسات مشابهی را در مورد اینکه روزهای اولیه بازیهای بلاک چین و جایگاه قانونی آنها قرار دارد، به اشتراک گذاشت.
بلومستروال به کوین تلگراف گفت که فضای بازی Web3 هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و همین امر باعث می شود که جدایی بین بازی و کار به سختی تعریف شود.
او گفت: “با افزایش پذیرش، و به ویژه اگر یا زمانی که کاربران GameFi را بر کارگران سنتی اولویت میدهند، مقررات به گونهای تطبیق داده میشوند که GameFi و بازی برای کسب درآمد را شامل شود.”
این به ویژه در مورد مدلهای رایگان بازی که کاربران برای شروع بازی نیازی به خرید قابل توجهی ندارند، صادق است.»
بلومستروال گفت که بازیهای بلاک چین در حال حاضر از مراحل اولیه به چیزی تبدیل شدهاند که میتواند به عنوان یک فرصت شغلی پایدارتر باشد.
اخیر: آینده GameFi: فراتر از هیاهو و به سمت دسترسی از طریق هویت
با این حال، او با اشاره به اینکه این مانند همه چیز در جهان است، خاطرنشان کرد: موج اول یک چیز جدید به ندرت قالب را می شکند و موفق می شود. اما صنعت هنوز راه دارد هم از نظر مقررات و هم توسعه.
او گفت: «شما به افراد اولیه نیاز دارید، سپس کلید این است که پروژههایی که بعداً انجام میشوند، از تجربیات قبلی درس بگیرند.
«GameFi و ارزش آن از نظر اشتغال بالقوه ممکن است در حال حاضر موضوعی مورد بحث باشد، اما فکر کردن به اینکه قرار نیست تکامل یابد و به یک ابزار شغلی بسیار مرتبط تبدیل شود، تقریباً شبیه به توافق با شکاکان است که آمازون برای اولین بار کتاب آنلاین خود را راه اندازی کرد. فروشگاه.”