Metaverse در سال 2021 سر و صدای زیادی داشت و به عنوان بزرگترین چیز بعدی در دنیای فناوری تبلیغ می شد. گزارش ها حاکی از آن است که بازار جهانی Metaverse به احتمال زیاد تا سال 2030 به حدود 1 تریلیون دلار خواهد رسید و نرخ رشد مرکب سالانه 39.8٪ (CAGR) را ثبت می کند. با این حال، مفهوم Metaverse در سال 2022 چیزی جز مرگ نیست زیرا تجارت زمین مجازی امسال 98٪ کاهش یافته است.
آنچه به نظر می رسد تایید می کند که مفهوم Metaverse در حال مرگ است این است DappRadar، ابزاری که بینش هایی را در مورد برنامه های کاربردی غیرمتمرکز ارائه می دهد، داده هایی منتشر کرد که ادعا می کند Decentraland کمتر از 50 کاربر فعال در روز دارد.
DappRadar فاش کرد که Sandbox روزانه بیش از 600 کاربر دارد، علیرغم اینکه ارزش بازار پروژه ها بیش از 1 میلیارد دلار است.
با این وجود، Decentraland ادعاهای DappRadar را رد کرده است و بیان می کند که آنها بیشتر از آنچه گزارش شده کاربران را جذب می کنند. با این حال، اعداد رسمی Decentraland نیز چشمگیر نیستند زیرا به هیچ وجه نزدیک به بازی های Web2 نیستند.
بازارهای خرسی سال 2022 برای اکثر صنایع ظالمانه بوده است و متاورس یکی از قربانیان آن است. شوق خرید زمین های دیجیتال یا بازی های وب 3 امسال به شدت کاهش یافته است. حتی شرکتهای پیشرو که در مفهوم واقعیت مجازی سرمایهگذاری کردند، در 10 ماه گذشته متحمل زیانهای شدیدی شدند. شرکت مادر فیس بوک متا 2.8 میلیارد دلار در بخش واقعیت مجازی خود در سه ماهه دوم سال 2022 از دست داد.
حجم معاملات متاورس در نوامبر 2021 به 8 میلیون دلار رسید، اما پس از آن شروع به کاهش کرد. بر اساس گزارشات، حجم معاملات آن نسبت به سال گذشته 98 درصد کاهش یافته است دلفی دیجیتال، که فروش واقعیت مجازی را دنبال می کند.
بازارهای خرس کساد تنها چیزی نیست که به تابوت متاورس ضربه می زند. Metaverse از نظر گرافیک بصری در مقایسه با گرافیک Web2 عقب مانده است. روی پای عقب می ایستد زیرا نیاز به ارائه گرافیک پویا دارد.
در نتیجه، اگر بازارهای خرسی متاورس را نکشند، آنها گرافیک بصری می تواند خنثی کننده آنها باشد.