امید می رفت که کتابخانه غنی مالکیت معنوی دیزنی بتواند برای احیای دوباره داستان های کلاسیک استفاده شود و به مصرف کنندگان اجازه دهد از آنها به شیوه های جدید لذت ببرند.
به پادکست CoinMarketRecap گوش دهید پادکست های اپل، Spotify و پادکست گوگل
دیزنی از جاه طلبی های خود برای متاورس دست می کشد زیرا غول سرگرمی آماده می شود تا 7000 شغل را در دو ماه آینده کاهش دهد.
به گفته وال استریت ژورنال، یک تیم کوچک روی استراتژیهای مرتبط با دنیای مجازی کار میکردند تا بتوانند نسل بعدی داستان سرایی و تجربیات مصرفکننده را ارائه دهند.
امید می رفت که کتابخانه غنی مالکیت معنوی دیزنی بتواند برای احیای دوباره داستان های کلاسیک استفاده شود و به مصرف کنندگان اجازه دهد از آنها به شیوه های جدید لذت ببرند.
گزارش روزنامه حاکی از آن است که حدود 50 نفر شرکت را ترک می کنند – اما انتظار می رود که مایک وایت، مدیر اجرایی که بخش را رهبری می کرد، مجدداً مستقر شود.
باب ایگر – که اخیراً به عنوان مدیر عامل دیزنی بازگشته است – علناً در مورد اینکه چگونه در متاورس خوش بین است صحبت کرده و آن را به عنوان “مرز داستان سرایی عالی بعدی” توصیف کرده است.
مدت کوتاهی قبل از پیوستن مجدد به این تجارت، او در یک شرکت آواتار متاورس Web3 به نام Genies سرمایه گذاری کرده بود – و به هیئت مدیره آن پیوست.
ماه گذشته، دیزنی فاش کرده بود که در تلاش است تا 5.5 میلیارد دلار از هزینه ها را کاهش دهد.
تیم متاورس در موج اول کاهش مشاغل درگیر هستند – با دور دوم و بزرگتر تعدیل نیروها که قرار است ماه آینده تایید شود.
علیرغم خوشبینی نسبت به پتانسیل آینده متاورژن – جیپی مورگان آن را یک فرصت 1 تریلیون دلاری توصیف کرده است – توسعه جهانهای مجازی یک تلاش پرهزینه است.
علیرغم واکنش فزاینده سرمایهگذاران، متا دهها میلیارد دلار به پلتفرم خود، Horizon Worlds سرازیر کرده است.
این شبکه اجتماعی – که مالک فیس بوک و اینستاگرام است – نام خود را تغییر داد تا با جاه طلبی خود مطابقت داشته باشد.
اما پذیرفته شده است که این تحقیق و توسعه ممکن است سالها طول بکشد تا سود حاصل شود.
Horizon Worlds همچنین دچار شکستهای بدی شده است، با گزارشها حاکی از آن است که این پلتفرم روی «قفل کردن کیفیت» قرار گرفته است – و حتی توسعهدهندگان خود از آن استفاده نمیکنند.
حتی اگر ثابت شود که این فناوری بی عیب و نقص است (و گرافیک ها تا کنون در بسیاری از متاورژن ها بسیار ضعیف بوده اند)، نگرانی جدی تر، اطمینان از ارائه محتوای با کیفیت است.
در حالی که موفقیت هایی به دست آمده است – تعدادی از ستاره های مشهور پاپ در سطح بین المللی قبلاً کنسرت های مجازی اجرا کرده اند – چالش بزرگ ارائه تجربه ای است که باعث می شود کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند.
همانطور که دیزنی یک گام به عقب برمیدارد، به احتمال زیاد این غول سرگرمی منتظر شرکت دیگری برای توسعه این فناوری خواهد بود – و شاید پس از آن محتوای خود را ارائه دهد.
چالش دیگر مربوط به گرانی هدست های واقعیت مجازی در حال حاضر است – و ممکن است سال ها طول بکشد تا هزینه ها کاهش یابد. مقرونبهصرفهتر کردن این تجهیزات برای کاربران روزمره، نقطه عطفی در باز کردن پذیرش انبوه خواهد بود.
همانطور که ضرب المثل قدیمی رمزارز می گوید، ما خیلی زود هستیم.