در یک توییت اخیر، تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، مقاله اخیر Business Insider را که ادعا میکرد متاورس «مرده» است، مخالفت کرد. این مقاله که توسط مدیر عامل شرکت روابط عمومی اد زیترون نوشته شده است، استدلال میکند که جهانهای مجازی توسط دنیای کسبوکار رها شدهاند.
با این حال، سوینی به سرعت اشاره کرد که در حال حاضر 600 میلیون کاربر در پلتفرم های دنیای مجازی مانند Fortnite، Minecraft، Roblox، The Sandbox و VR Chat وجود دارد. سوینی در توییت خود به طعنه گفت که متاورس مرده است و زمان آن فرا رسیده است که یک بیداری آنلاین برای 600 میلیون کاربر فعال ماهانه در این پلتفرم ها سازماندهی کنیم تا درگذشت آن را عزادار کنند.
این اولین بار نیست که سوینی در دفاع از متاورس صحبت می کند. در آوریل 2022، اپیک گیمز یک دور مالی 2 میلیارد دلاری را با هدف تسریع برنامههای این شرکت برای متاورس اعلام کرد. این سرمایه گذاری شامل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری از سوی گروه سونی و KIRKBI، شرکت هلدینگ پشت گروه LEGO بود.
اندکی پس از دور مالی، اپیک گیمز و گروه لگو از همکاری بلندمدت برای ساخت متاورس «مناسب خانواده» خبر دادند. در حالی که هیچ یک از این دو شرکت جزئیات دقیقی در مورد این همکاری فاش نکرده اند، نیلز کریستینسن، مدیر عامل گروه LEGO در اوایل سال جاری به فایننشال تایمز گفت که این شرکت به دنبال اعلام جزئیات بیشتر به زودی است.
دفاع سوئینی از متاورس قابل درک است، با توجه به اینکه اپیک گیمز به شدت روی این فناوری سرمایه گذاری شده است. اپیک گیمز بهعنوان خالق موتور Unreal Engine و Fortnite، دو بازیگر اصلی در فضای دنیای مجازی، موقعیت خوبی برای بهرهگیری از علاقه روزافزون به Metaverse دارد.
باید دید که آیا متاورس به تبلیغات تبلیغاتی خود عمل خواهد کرد یا خیر، اما با توجه به سرمایهگذاری میلیاردها دلاری توسط بازیکنان بزرگی مانند Epic Games و LEGO Group در این فناوری، واضح است که این مفهوم به این زودیها از بین نخواهد رفت. از آنجایی که افراد بیشتری برای کار، بازی و معاشرت به دنیای مجازی روی می آورند، این امکان وجود دارد که متاورس به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شود.