این داستان از GG می آید.
Power-Up بازی Web3 شما
Roblox – یک بازی چند نفره آنلاین که در آن بازیکنان می توانند بازی های خود را بسازند و با دوستان خود معاشرت کنند – امروز درآمدهای فصلی خود را با نتایج متفاوت منتشر کرد، اما گفت که تعداد کاربران فعال روزانه آن (DAU) به رکورد جدیدی رسیده است. پس از اعلام این خبر، سهام این شرکت امروز بیش از 7 درصد افزایش یافت و به نزدیک به 39 دلار رسید.
روبلوکس گفت که درآمد و تعداد DAU برای سه ماهه اول سال 2023 هر دو 22 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. طبق گفته های این شرکت، درآمد سه ماهه 655.3 میلیون دلار و 66.1 میلیون کاربر روزانه داشته است بیانیه.
مجموع ساعات صرف شده در بازی نیز نسبت به سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است و شرکت شاهد افزایش 23 درصدی در «رزروها» بود که خرید ارز مجازی Roblox در بازی، Robux (که یک ارز دیجیتال نیست) است.
تنها یک سال پیش، Roblox روزانه 49.5 میلیون کاربر داشت که اکنون بیش از 66 میلیون کاربر دارد. علیرغم افزایش تعداد کاربران و افزایش فروش، این شرکت همچنان ضرر خالص 268.3 میلیون دلاری را گزارش کرده است. رویترز گزارش شده است زیانهای Roblox به دلیل «هزینههای تبادل توسعهدهنده، هزینههای پرسنل و زیرساختها» بوده است.
مایکل گاتری، مدیر مالی Roblox، عملکرد سه ماهه اول Roblox را “قوی” توصیف کرد. در همین حال، دیوید بازوکی، مدیرعامل Roblox در این اطلاعیه گفت که ماموریت Roblox این است که یک “پلتفرم فناوری” باشد که سازندگان را قادر می سازد.
بازوکی گفت: «تحرک در کسب و کار ما، موفقیت جامعه سازندگان ما را نشان می دهد، زیرا آنها دیدگاه های خود را در Roblox زنده می کنند و پایگاه کاربران جهانی رو به رشدی را که در تمام سنین دربر می گیرد، جذب می کنند.
Roblox یک پروتومتاورس” توسط برخی – یک بازی آنلاین که طعمی از آینده ای گسترده، بین پلتفرمی و تعاملی را ارائه می دهد که برخی سازندگان و شرکت ها معتقدند آینده است.
با این حال، این یک اکوسیستم بسته «Web2» است و آیتمهای دیجیتال و ارز مجازی در Roblox را نمیتوان به دیگر پلتفرمهای بازی ویدیویی منتقل کرد. زیاد وب 3 سازندگان از ایجاد یک “متافورس باز” که به بازیکنان اجازه میدهد واقعاً آیتمهای خود را بهعنوان NFT داشته باشند، که میتوان از آنها در بازیها و پلتفرمها استفاده کرد و به دلخواه فروخت.
اخیرا Roblox شروع به کار کرد سرگرم شدن با اقلام دیجیتال کمیاب که مانند بلاک چین عمل می کنند NFT ها: تعداد آنها محدود است و می توان آنها را به سایر کاربران فروخت و سهمی از قیمت فروش مجدد را به سازنده اصلی بازگرداند. با این حال، مانند آیتم های غیر کمیاب در بازی، آنها به پلتفرم Roblox قفل می شوند.
علیرغم کاهش علاقه جریان اصلی به “متاورسدر طول سال گذشته، Roblox همچنان شاهد رشد بوده است و هنوز مهندسان و کارکنان خود را استخدام کرده است شرکت های فناوری انجام شده اخراج های دسته جمعی.