به گفته سه نفر از بنیانگذاران شرکت بازی های بلاک چین، بازار بازی های معمولی همچنان به عنوان یک مخاطب حیاتی برای بازی های بلاک چین و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در بازی ها باقی خواهد ماند.
گیمرهای معمولی، افرادی که به طور منظم بازی می کنند اما به ندرت زمان قابل توجهی را سرمایه گذاری می کنند، بزرگترین بخش از بازیکنان در صنعت بازی را تشکیل می دهند.
کایران وارویک، یکی از بنیانگذاران بازی نقش آفرینی بلاک چین ایلوویوم گیمرهای معمولی را به دلیل تعداد زیاد آنها در جمعیت، “بحرانی” نامید.
تا سال 2023 بیش از 3 میلیارد گیمر در سراسر جهان وجود دارد و تخمین زده می شود که حداقل 1.95 میلیارد گیمر معمولی باشند. با توجه به موضوعات انفجاری
وارویک گفت گیمرهایی که علاقه مند به کسب بازدهی درون بازی هستند، عمدتاً از کشورهای در حال توسعه و جذب بازی های موبایلی، نیز اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند.
با این حال، وارویک اذعان میکند که یک «چالش بزرگ» برای جذب گیمرهای معمولی به بازار وجود دارد، زیرا این تصور وجود دارد که بازیهای بلاک چین کیفیت پایینتری دارند.
با وجود این، او خوشبین بود که NFT ها، بلاک چین و وب 3 آینده درخشانی در بازی های رایج خواهند داشت.
وارویک گفت: «NFT، بلاک چین و وب 3 در درازمدت در بازیهای اصلی جایگاهی دارند، زیرا توسعهدهندگان بازیهای اصلی در حال حاضر در حال کار بر روی گنجاندن این فناوریها در بازیهای خود هستند، علیرغم برخی واکنشها از سوی جوامع خود».
او افزود: «با توسعه بازیهای سرگرمکننده و جذابتر مبتنی بر NFT، این احتمال وجود دارد که بازیکنان مزایای مالکیت را تجربه کنند و نخواهند به بازیهای سنتی برگردند».
یات سیو، یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت Animoca Brands دیدگاه مشابهی را به اشتراک می گذارد مخاطبان معمولی را «کاملاً حیاتی» برای بازیهای بلاک چین و NFT میخوانند و استدلال میکنند:
“بازیها همچنان بازی هستند، صرف نظر از اینکه معمولی یا میانهستهای باشند. یکی از چیزهایی که در واقع جریان اصلی بازیها را بزرگتر کرد، بازیهای غیررسمی بود.”
طبق گفته Siu، صنعت بازیهای رایج در حدود سالهای 2010 تا 2011 به یک وصله سخت برخورد کرد و “رشد متوقف شد”. معرفی بازیهای موبایل به احیای و جذب نسل جدیدی از گیمرها کمک کرد، شاهکاری که بازیهای بلاک چین باید تکرار شوند.
سیو معتقد است که تنها یک بازی خوب برای شروع رونق بازی های بلاک چین لازم است و او پیش بینی می کند که این بازی می تواند در 18 تا 24 ماه آینده با ورود صدها میلیون گیمر به این فضا آغاز شود.
او گفت: “فکر میکنم ما در حال ترسیم نمودار بسیار خوبی هستیم، اما میدانید، شما نمیخواهید همه را یک شبه تبدیل کنید، درست است؟ اما شروع شده است و مردم سرگرم میشوند و همچنین بازیها بهتر میشوند.”
تنها چیزی که شما نیاز دارید یک بازی است که در واقع موفقیت معقولی داشته باشد و اساساً اخبار زیادی دریافت کنید، و چون Web3 است، اتفاقی که می افتد این است که وقتی بسیار محبوب شد، به بازی های دیگر نیز وارد خواهد شد.
NFT ها در بازی ها با واکنش شدید مخاطبان اصلی بازی مواجه شده اند. وادار کردن چندین شرکت مطرح به کنار گذاشتن برنامه ها آنها را ترکیب کند، اما Siu معتقد است که این فقط موقتی است تا زمانی که گیمرها درباره نحوه عملکرد این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنند.
او گفت: “من فکر می کنم آنها سعی می کنند نسبت به مخاطبان خود حساس باشند. منظورم این است که این کار درستی است که باید به عنوان یک شرکت انجام داد. شما نمی توانید فقط بگویید، خوب، هر نظر شما مهم نیست.”
سیو افزود: “بیشتر گیمرهایی که با آنها صحبت می کنم می گویند که همه آنها به دنبال داشتن مالکیت دیجیتال در بازی ها هستند، اما همچنان با NFT ها مخالف هستند، اما با گذشت زمان، آموزش این مشکل را برطرف خواهد کرد.”
مربوط: نظر: سال 2023 یک سال ساختنی برای بازی های رمزنگاری شده است
Bozena Rezab، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل GAMEE، یک پلتفرم بازی های موبایلی بلاک چین، معتقد است که بازی های موبایل نقش مهمی در جذب گیمرهای معمولی خواهند داشت.
او گفت: «بازیهای گاه به گاه تلفن همراه سادهترین گام در بازی هستند، با توانایی جذب مخاطبان انبوه. این چیزی است که این بازیها میتوانند به جستجوی گیمرهای همراه با بازیهای NFT/بلاک چین ارائه دهند.
با این حال، مدیر اجرایی بازی فکر میکند که ابتدا باید چندین جنبه را تغییر داد، مانند بازیهای بدون دیوار پرداخت، جلسات کوتاهتر و تنظیمات آسانتر برای بازیکنان معمولی.
ما هنوز در مسیر کاوش استفاده از فناوری بلاک چین در بازیها هستیم، مفهوم مالکیت داراییها بسیار قدرتمند است و باقی خواهد ماند. ژانرهای دقیق بازی، مدلهای اقتصاد بازی و مکانیکهایی که آینده را تعریف میکنند هنوز مورد بررسی قرار نگرفتهاند. ،” او گفت.