دنیای کریپتو منتظر بازیهای باکیفیت و فراگیر است تا مزایای بلاک چین را به نمایش بگذارد. آیا پاسخ می تواند این باشد که یک بازی Web2 تقریباً وجود دارد و به آن پاسخ دهید وب 3 پیچ – پیچیدن؟
این همان چیزی است که Immutable Games در تلاش است. امروز، ناشر بازی و شرکت پشت سر است اتریوم شبکه مقیاس پذیر Immutable X اعلام کرد که در حال همکاری با استودیوی بازی سازی Bazooka Tango برای اقتباس از بازی کارتی کلکسیونی تاکتیکی نوبتی 2017 است. شاردبند وارد یک بازی بلاک چین شوید.
بازیکنان Shardbound باید از کارتهای مجازی برای مبارزه با یکدیگر در یک عرصه سهبعدی استفاده کنند و گیمپلی شبیه به Hearthstone بلیزارد را با عناصر تاکتیکهای Teamfight Games Riot Games ارائه دهند. این بازی در ابتدا از طریق a کمپین تامین مالی جمعی Kickstarter، اما فقط یک نسخه ناقص “دسترسی اولیه” دریافت کرد.
بو دالی موسس و مدیر عامل بازوکا تانگو گفت رمزگشایی که او توسعه Shardbound را از زمان شروع آن دنبال کرده بود و از اینکه در حال توسعه یک بازی احیا شده و کاملتر با بازی جدید است، هیجان زده است. وب 3 عناصر.
دالی که قبلا روی بازیهایی مانند Vainglory و Red Dead Redemption کار میکرد، میگوید: «این یک بازی است که فکر میکنیم عمیقاً استراتژیک است، برای رقابت عالی است و واقعاً با در نظر گرفتن جریان و جامعه ساخته شده است». ما به Shardbound به عنوان دنیایی با هزاران داستان فکر می کنیم.
تمام کردن کار
مانند بسیاری از بازیهای مستقل، تامین مالی برای تیم توسعه اصلی Shardbound، Spiritwalk Games، چالشی بود.کاربران Reddit همچنین گزارش داد که استودیو به دلیل کمبود بودجه تعطیل شده است). برخی از عناصر بازی فانتزی حتی ناتمام منتشر شدند.
دالی درباره Shardbound گفت: «هنر در همه جا گم شده است. اساساً، من فکر می کنم شاید کمی مشکل تجاری وجود داشته باشد.
بازی اصلی Shardbound در فروشگاه استیم منتشر شد که اجازه بازی های NFT را نمی دهد روی پلت فرم آن این بازی نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و امتیاز کاربران در استیم 76 درصد مثبت است. با این حال، اکنون این چیزی است که بسیاری از گیمرها آن را “بازی مرده” می نامند، به این معنی که تعداد کمی از بازیکنان فعال باقی مانده است.
تجزیه و تحلیل از ردیاب داده دی بی استیم نشان می دهد که بازی شش سال پیش به 750 بازیکن همزمان رسید. اما آن جهش اولیه علاقه نسبتاً به سرعت از بین رفت و شاردباند اکنون به سختی یک بازیکن همزمان در هفته می بیند.
وقتی از دالی درباره تلاش Shardbound برای حفظ مخاطب پرسیده شد، گفت که از تعداد دقیق کل بازیکنان مطمئن نیست، اما معتقد است که تعداد کل حسابهای بازی ایجاد شده «صدها هزار» است.
بازی جدید
دالی به اشتراک گذاشت که تیم مشخص نکرده است که نسخه جدید Web3 Shardbound در کدام پلتفرم ظاهر شود، اما امیدوارند بتوانند از مخاطبان بازی های رایانه شخصی استفاده کنند.
Immutable و Bazooka Tango نیز هنوز مطمئن نیستند که بازی جدید در کجا قابل دانلود خواهد بود، اما جنیفر پولسون معاون Immutable از Game Partnerships گفت. رمزگشایی در مصاحبه ای که هم استیم و هم فروشگاه Epic Games سازگار با NFT در حال بررسی هستند.
پولسون در مورد امکان عرضه Shardbound جدید به بازار گفت: «استیم لزوماً دستورالعملهای کاملاً روشنی در مورد آنچه که مایل به انجام آن هستند ارائه نکرده است.
شرکت مادر Steam Valve به آن پاسخ نداد رمزگشایی‘s درخواست برای یک نظر به روز در مورد موضع فعلی خود در مورد اجازه NFT ها یا بازی های وب 3
پشتیبانی غیرقابل تغییر
Shardbound اولین بازی خارجی در شبکه Immutable است که در آن خود Immutable با توسعه بازی “دست روی” خواهد بود، به این معنی که شرکت “استراتژی و اجرای بازی Web3 سرتاسری” را ارائه خواهد کرد.
همچنین یکی از اولین بازی هایی خواهد بود که در این بازی وجود دارد شبکه Immutable zkEVM که به تازگی معرفی شده است ساخته شده بر پایه ی چند ضلعیتکنولوژی منبع باز zkEVM. به زبان ساده، این بدان معناست که تراکنشهای NFT Shardbound در یک شبکه سازگار با اتریوم انجام میشود که در آن خریدها میتوانند برای پردازش سریعتر و کارمزدهای پایین دستهبندی شوند.
پولسون که قبلا در Riot Games و Bandai Namco کار می کرد، در مورد اینکه چگونه تیم Shardbound را برای تلاش و بازگرداندن به زندگی انتخاب کرد، گفت: “ما به معنای واقعی کلمه صدها بازی را بررسی کردیم و صدها بازی را آزمایش کردیم.”
پولسون توضیح داد که Immutable پتانسیل زیادی در Shardbound می بیند زیرا آنچه تمام شد “زیبا و خوش ساخت” بود. او همچنین گفت که ژانر Shardbound به عنوان یک بازی مبتنی بر کارت دیجیتال، آن را بهویژه برای ادغامهای Web3 مانند NFT مناسب میکند، جایی که بازیکنان میتوانند داراییهایی را که در مسابقات استفاده میکنند، داشته باشند.
او افزود: “این یک بازی بود که بلافاصله در حالی که ما در حال آزمایش یک دسته بودیم، با ما طنین انداز شد، و میتوانستیم ببینیم که برای توسعه آن دقت زیادی صورت گرفته است.”
طلسم انداختن
توسعهدهندگان جدید Shardbound نمیخواهند این بازی شبیه به یک بازی بلاکچین نسل اول باشد – آنها میخواهند مخاطبان بازیهای رایج را که با رمزنگاری آشنا نیستند جذب کنند.
استفان شرمن، مدیر ارشد فناوری Bazooka و CPO، گفت: «فکر نمیکنم این فناوری جالبترین نقطه صحبت باشد، اگرچه فناوری کاملاً خارقالعاده است. رمزگشایی. آنچه واقعاً به آن بستگی دارد، تجربیات بازیکنان است و اینکه آیا ما تجربیاتی را برای بازیکنان ارائه می دهیم که واقعاً طنین انداز هستند یا خیر.
شرمن گفت که بازی Bazooka تا کنون تاریخ بازی های Web3 را ردیابی کرده است و شاهد تکامل بیشتر در افق است. که آهنگ با آنچه رایان وایت، رئیس آزمایشگاه Polygon Labs گفت رمزگشایی در مورد راهاندازی Immutable zkEVM – که او معتقد است بازیهای سرگرمکننده و جذاب با عناصر Web3 در گوشه و کنار هستند.
ما به بازیهای زیادی نگاه میکنیم که در نسل اول، نسل دوم Web3 آمدهاند و آزمایشهای باورنکردنی را در آنجا انجام دادهاند. شرمن گفت: این یک غذای پتری بود.
در حالی که Bazooka و Immutable تلاش میکنند تا روی Shardbound جادو کنند و بازی امیدوارکنندهای را از مرگ بازگردانند، دالی و تیمش تصویر بزرگتری را در ذهن دارند.
دالی گفت: «فرصت بزرگ در اینجا این است که لزوماً فقط به وضعیت فعلی بازیهای Web2 نگاه نکنیم و سعی کنیم کمی به آن اضافه کنیم». لنزی که ما واقعاً میخواهیم به آن نگاه کنیم این است: چگونه میتوانیم به بهترین وجه به آن مخاطبان کاملاً ناشناخته خدمت کنیم و مقیاس بازی و Web3 را صد برابر کنیم؟