Snapmuse.io یک پلت فرم جدید است که برای کمک به سازندگان محتوا برای کسب درآمد از مخاطبان و ایجاد یک جامعه وفادار طراحی شده است – فکر کنید Patreon ملاقات می کند توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و بلاک چین. این پلتفرم به تازگی در Polygon راه اندازی شده است (MATIC-USDبلاک چین، یک بلاک چین جایگزین برای اتریوم (ETH-USD) با هزینه های بسیار ارزان تر. ماریانا آویلا، ستاره مکزیکی یوتیوب، اولین سازندهای است که با این پلتفرم کار میکند و اخبار را با بیش از 30 میلیون دنبالکنندهاش در YouTube، TikTok و دیگر پلتفرمها، با جامعه بسیار قوی در مکزیک و منطقه LatAm به اشتراک میگذارد.
Snapmuse یک پلتفرم درآمدزایی با قابلیت رمزنگاری برای تولیدکنندگان محتوا از هر نوع است که مفهوم پشتیبان Patreon را با قطرههای NFT و سیستمهای پاداش مبتنی بر رمزنگاری ترکیب میکند. سازندگان می توانند انجمن Snapmuse خود را با ارائه یک دراپ CreatorPass NFT راه اندازی کنند، که فروش تعدادی NFT به طرفداران وفادار سازندگان است. NFT برای باز کردن قفل دسترسی به هدیهها و جوایز ویژه، از جمله محتوای انحصاری یا سایر هدایا استفاده میشود. برای سازندگان، NFT میتواند راه خوبی برای کسب درآمد سریع از مخاطبان خود از درآمد حاصل از فروش اولیه باشد، که میتواند به ابتکارات خاصی که نیازمند جمعآوری پول است، مرتبط باشد.
راه اندازی Snapmuse با ماریانا آویلا در 29 آوریل آغاز شد و او هنگام ثبت نام در وب سایت یک هدیه NFT سفارشی را به طرفداران خود ارائه داد. برای این تبلیغ، ضرب NFT ها رایگان است. طرفدارانی که ثبتنام میکنند و مراحل ثبتنام را تکمیل میکنند، میتوانند این هدیه را درخواست کنند، که به آنها امکان دسترسی به یک رویداد آنلاین را میدهد که در آن میتوانند اولین موزیک ویدیوی جدید ماریانا را در 4 می در کنار او تماشا کنند.
NFT و Crypto برای تعامل عمیقتر با طرفداران
هدف از استفاده از NFT برای سازندگان محتوا، ایجاد سطح عمیقتری از تعامل با طرفداران است. به عنوان یک فناوری، NFT ها می توانند به عنوان یک “گذر کلید” برای هر چیزی که شامل موارد استفاده از بلاک چین یا غیر بلاک چین باشد، استفاده شود. به عنوان مثال، آنها می توانند برای نشان دادن بلیط ها یا به عنوان نشانه های “سوآگ” استفاده شوند تا ثابت کنند که صاحب آنها در یک رویداد خاص شرکت کرده است.
جذابیت منحصر به فرد Snapmuse این است که NFT ها می توانند همراه با توکن بومی آن SMX برای ایجاد طرح های گیمیفیکیشن برای پاداش دادن به تعامل و توزیع محتوای منحصر به فرد استفاده شوند. برای مثال، طرفداران میتوانند برای دریافت محتوای انحصاری، برخی از نشانهها را برای مدت زمان معینی قفل کنند، یا میتوانند برای درگیر شدن با پستهای سازنده، جوایز SMX دریافت کنند.
پلتفرم در تلاش است بیاورد رمزنگاری برای مخاطبان اصلی، بنابراین پیچیدگی راهاندازی کیف پولها برای خرید یا برش NFTها را میتوان با یکپارچهسازی حساب Google، همراه با پشتیبانی خرید کارت نقدی پنهان کرد تا از هزینههای راهاندازی اولیه کیف پول جلوگیری شود.
توانمندسازی سازندگان با پرداخت های رمزنگاری بی طرفانه
اگرچه ممکن است در ابتدا تا حدودی دور از ذهن به نظر برسد، یک مورد واضح برای استفاده از کریپتو در رابطه طرفداران و سازنده وجود دارد. ارائه دهندگان پرداخت کلاسیک اغلب تهدید می کنند که خدمات را برای پلتفرم های متمرکز بر محتوای جنسی متوقف می کنند، مانند OnlyFans، که در غیاب گزینه های واقعی دیگر، تمایل به عقب نشینی و سازش در مدل کسب و کار خود دارند. در حالی که همه نظرات متفاوتی خواهند داشت و اینکه آیا این نوع فعالیت باید تشویق شود یا دلسرد شود، این نشانه ای از زمان هایی است که ویزا (NYSE: V) و مستر کارت (NYSE: MA) به مجریان «پلیس اخلاقی» تبدیل شده اند.
ریل های پرداخت خنثی با کریپتو می تواند به ایجاد زمینه های واقعاً خنثی برای تولیدکنندگان محتوا از هر نوع کمک کند. در حالی که اسنپموس در حال حاضر بر روی بخش OnlyFans تمرکز نمیکند، در عوض مجموعه گستردهتری از تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی و تولیدکنندگان محتوا را هدف قرار میدهد، رمزارز میتواند به کل صنعت هوای تازهای بدهد. انگیزه سازی و گیمیفیکیشن در دیگر برنامه های رمزنگاری به موفقیت زیادی دست یافته اند، و اینها نیز می توانند برای ارائه ابزارهای بیشتر به سازندگان برای تعامل با مخاطبانشان بسیار مفید باشند.
در نهایت، اکثر پلتفرمهای متمرکز معمولاً کاهش زیادی (20٪) از کل درآمد را میگیرند، که مقدار قابل توجهی از درآمد است که نصیب واسطهها میشود.
Moris Alhale، مدیر عامل Snapmuse.io، انگیزه ایجاد این پلتفرم را توضیح داد: «پس از سالها کار با سازندگان، متوجه مشکلاتی شدیم که سازندگان هنگام تلاش برای دسترسی به بودجه برای رشد کانالهای خود و ارتباط بیشتر با جوامع خود با آن مواجه هستند. راه شخصی بنابراین تصمیم گرفتیم Snapmuse.io را ایجاد کنیم تا به آنها در غلبه بر این چالش کمک کنیم.
پلتفرمهایی مانند اسنپموس تلاش میکنند سازندگان، کلکسیونرها و طرفداران را گرد هم بیاورند و به اولی کنترل بیشتری بر رابطهشان با طرفداران بدهند. بیشتر و بیشتر سازندگان شروع به تأمین مالی کامل از جمعیت می کنند زیرا متوجه می شوند یافتن حمایت های مالی که برای طرفدارانشان معنادار باشد دشوار است. اگر پروژههایی مانند اسنپموس مورد توجه قرار گیرند، میتوانیم شاهد یک تغییر اساسی در تعادل بین سازندگان و پلتفرمهای متمرکزی باشیم که بیشترین سود را از کار سخت خود میبرند.