این داستان از GG می آید.
Power-Up بازی Web3 شما
شبکه بلاک چین لایه 1 سوئی قبلاً خود را به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد معرفی کرده است وب 3 توسعه دهندگان بازی – علیرغم اینکه جدیدترین بازی تا کنون بوده است.
چند ضلعی، تغییرناپذیر، بهمن، و سولانا دارای اکوسیستم های بازی در حال رشد Web3 با طیف گسترده ای از بازی ها در تمام مراحل توسعه. ولی سوئی، که فقط شبکه اصلی خود را راه اندازی کرد در روز چهارشنبه، مشخصات فنی منحصر به فرد و رویکردی متفاوت به دارایی های زنجیره ای ارائه می دهد که آن را به یک جایگزین قانع کننده برای سازندگان بازی های نوپا تبدیل کرده است.
بخشی از چیزی که Sui را منحصربهفرد میکند، توانایی آن برای پردازش تراکنشها به صورت موازی، و همچنین مقیاس افقی با افزودن گرههای بیشتر برای پاسخگویی به تقاضا است – دو ویژگی که برای پایین نگه داشتن هزینههای تراکنشهای آن طراحی شدهاند، زیرا بازیها و برنامههای غیرمتمرکز بیشتر و بیشتر میشوند.dapps) آنلاین شوید. Mysten Labs، خالق Sui، ادعا میکند که NFTهای بهروزرسانی شده پویا و یک مدل «مبتنی بر شی» نیز ممکن است برای طراحان بازی جذاب باشد.
سوئی نیست اتریوم-سازگار از طریق ماشین مجازی اتریومکه آن را از برخی از شبکههای بازی Web3 متمایز میکند، اما Mysten معتقد است که جذابیت بازیهای ذاتی این شبکه به آن اجازه میدهد تا با گیمرهای جریان اصلی همراه شود.
رویکرد اول بازی
آنتونی پالما، رئیس مشارکت های بازی Mysten Labs به این موضوع گفت رمزگشایی در مصاحبه ای که بیش از 40 بازی تاکنون بر روی Sui ساخته شده اند – حتی اگر شبکه اصلی تنها چند روز است که به صورت زنده فعال شده است.
پالما گفت: «مأموریت ما این است که دنبال «بازیهای بلاکچین» یا «بازیهای رمزنگاری» نباشیم، بلکه دنبال بازیهای بزرگی باشیم که توسط توسعهدهندگان بازی بزرگ ساخته شدهاند که میخواهند از Web3 برای بهبود تجربه بازیکن خود استفاده کنند و تعامل و تعامل بیشتری را فراهم کنند. آژانس.”
پالما احساسات فزایندهای را در مورد بازیهای وب 3 که گیمپلی را مقدم بر هر عنصر رمزنگاری میدانند، تکرار کرد – برداشتی که رهبران شرکتهایی مانند عدن جادوییآوا لبز، بنیاد سولانا، Gala Games، و دیگران در ماه های اخیر بیان کرده اند.
وقتی صحبت از جذابیت فنی Sui به میان میآید، پالما به اشتراک گذاشت که Sui یک زنجیره «مبتنی بر شی» است. به طور کلی، معنای آن این است که شبکه به خوبی برای بازیهایی بهینه شده است، که شامل صدها یا هزاران شی درون بازی است که در موتورهای بازی ایجاد شدهاند. Unreal Engine 5 یا وحدت.
پالما معتقد است که Sui به توسعهدهندگان بازی اجازه میدهد تا داراییهای درون بازی را آسانتر و یکپارچهتر توسعه دهند. NFT ها به مرور زمان، زیرا داراییهای زنجیرهای Sui میتوانند به صورت پویا در زمان واقعی تغییر کنند، به عنوان مثال، بازیکنان در حال بالا بردن اقلام مانند شمشیر هستند.
دارایی های بازی در حال تکامل
بازیکنان رقیب میتوانند بهطور خودکار به ابردادههای آن آیتم یا دادههایی که ویژگیهای منحصربهفرد یک NFT را توصیف میکنند، اضافه شوند و به بازیکنان این امکان را میدهند که در حین بازی، تاریخچههای خود را با هر آیتم «نوشتن» کنند.
پالما استدلال کرد: “اگر کسی ببیند که شمشیری با 10000 کشتار وجود دارد، در مقابل همان شمشیر با 100 کشتار، شمشیر 10000 نفری ذاتاً ارزش بیشتری خواهد داشت.”
او ادامه داد: «اما همچنین به شما امکان میدهد کارهایی مانند ارتقا NFT را بر اساس ابردادههای آن انجام دهید. اگر چنین سیستمی دارید، میتوانید کاری انجام دهید مانند اینکه یک شمشیر از «طلا» به «افسانهای» به «اسطوره» تبدیل شود.»
چنین آیتم های پویا در Sui بدون نیاز به رایت و انتشار مجدد آیتم ها برای انعکاس داده های جدید امکان پذیر است، همانطور که توسعه دهندگان در سایر شبکه های بلاک چین ممکن است. زمانی که توکنها رایت میشوند و مجدداً در زنجیرههای دیگر ضرب میشوند، تاریخچههای آنها معمولاً از بین میرود مگر اینکه توسعهدهندگان به صورت دستی دادههای قبلی یک مورد را به موارد جدید اضافه کنند.
پالما گفت: «اگر میخواهید این کار را در زنجیرهای دیگر انجام دهید، یا باید بین پایگاه داده مرکزی خود – جایی که معمولاً این اطلاعات وجود دارد – و تاریخچه تراکنشهای زنجیرهای، همگامسازی زیادی انجام دهید یا اینکه NFT ها و بازیابی موارد جدید برای تبدیل شدن از «طلا» به «اسطوره»».
او افزود: «مدل پویا Sui به شما امکان میدهد تمام آن منشأ را حفظ کنید، که باید ارزش این موارد را در طول زمان افزایش دهد – هم برای بازیکنان و هم برای اکوسیستم. “بنابراین این فقط یک ویژگی جدید بسیار جالب است که می توانید در بازی های خود بسازید که قبلاً به صورت زنجیره ای امکان پذیر نبود.”
توسعه دهندگان Sui صحبت می کنند
شرکت Mysten Labs از نزدیک با توسعهدهندگان بازی همکاری میکند – به گفته پالما، استارتآپ پشت Sui رویکردی دستساز را در پیش نخواهد گرفت. طی ماه آینده، بازی های متعددی راه اندازی خواهد شد در Sui، از جمله بازی “Walking Dead” و Final Stardust از Orange Comet، Project Eluune از Arrivant، و Run Legends از Talofa Games، و همچنین متاورس بازی Worlds Beyond به علاوه بوشی اوورواچ.
اما توسعهدهندگان بازی که بر روی Sui ساخته میشوند، در مورد این شبکه چه فکر میکنند و چه چیزی آنها را به ایجاد روی آن کشانده است؟
Ghost Ivy، یک استودیوی بازی سازی Web3 است که یک بازی تیراندازی اول شخص (FPS) به نام قطب نما Haven برای رایانه شخصی و موبایل، Sui را به دلیل “قابل استفاده بودن” آن برای بازی انتخاب کرد.
فارس الطالب، مدیرعامل Ghost Ivy گفت: «این تصمیم سختی بود رمزگشایی در مورد انتخاب سویی برای ما، مهم است که بازی بتواند بدون وقفه آنلاین بماند و بازیکنان نیازی به تعامل با بلاک چین نداشته باشند. Sui این کار را برای ما به عنوان توسعه دهندگان آسان تر می کند.
دنیای پرتگاه یکی دیگر از بازیهای Web3 در دست توسعه از Metagame Industries است که از Sui به طرق مختلف استفاده میکند. توسعه دهندگان آن می خواهند Abyss World یک بازی نقش آفرینی (RPG) سطح بالا و “AAA” باشد که هر دو بازیکن در مقابل بازیکن (PVP) و بازیکن در مقابل محیط (PVE) تجارب بازی، و همچنین حالت جنگنده خودکار از طریق بازی ابری – به این معنی که بازی را می توان بر روی تلفن یا رایانه شخصی بدون نیاز به دانلود هیچ فایلی بازی کرد.
آیتمهای درون بازی وجود خواهد داشت که میتوان آنها را بهصورت زنجیرهای از طریق گیمپلی در Abyss World و همچنین از طریق «کارخانههای ضربکاری» درون بازی به دست آورد که بازیکنان میتوانند آیتمهای موجود را روی زنجیره قرار دهند.
Kinson Hou رئیس Metagame گفت: “سرعت تراکنش فوق العاده سریع است.” رمزگشایی در مورد سوئی فکر میکنم این یکی از تنها بلاکچینهایی است که میتواند به مقیاس اینترنت برسد.»
Abyss World همچنین از بازیکنان می خواهد که بتوانند سرورهای خصوصی خود را راه اندازی کنند. Hou آن را بخش مهمی از مدل جامعه محور خود میداند، که در آن همه رویدادهای بازی بر دیگر بازیکنان و گیمرها تأثیر میگذارند و میتوانند یک «تاریخ بازیکن محور» جمعی در یک جدول زمانی منحصر به فرد ایجاد کنند.
هو گفت: “ما می خواهیم بازی بی نهایت را بسازیم.”