در سنگاپور، حداقل، به نظر می رسد که متاورس زنده و سالم است، و مشارکت های عمده ای را با هنرمندان و شرکت های ضبط به ارمغان می آورد. هفته گذشته، Warner Music Singapore اعلام کرد که با Affyn، یک شرکت بازی سازی و متاورس مستقر در سنگاپور، همکاری می کند تا برخی از مشارکت های هنرمندان خود را در بازی آینده Affyn بیاورد.
Metaverse به عنوان یک مفهوم تا حدودی مبهم است، اما در اصل، در مورد ایجاد یک دنیای مجازی واحد برای کل اینترنت است. سپس مردم می توانند این دنیا را با عینک های واقعیت مجازی یا دیگر رابط های دیجیتال تجربه کنند.
چه کاری انجام دهید ارزهای رمزنگاری شده با متاورس ربطی داره؟ از این ایده سرچشمه میگیرد که این ابرجهان جدید باید نوعی اقتصاد یکپارچه داشته باشد، و چه راهی بهتر از پول غیرمتمرکز، غیرمتمرکز و بومی اینترنتی برای انجام آن وجود دارد؟
اگرچه این «دنیای مجازی» چشمانداز نهایی یک متاورس است، اما کاربردهای عملیتر در مورد یکپارچه کردن همه جهانهای کوچک بازی در یک جهان عظیم است، جایی که آیتمهای یکی با دیگری «قابل عمل متقابل» هستند. تصور کنید بتوانید از یک آیتم استفاده کنید لیگ افسانه ها که در دوتا 2 – این همان چیزی است که بازیهای متاورس فعلی متصور میشوند.
در مورد Affyn، این شرکت در تلاش است تا با مفهوم “تکامل” خود مسیر کمی متفاوتی را طی کند. متاورس جدید Nexus World بر اساس موقعیت جغرافیایی هر کاربر در دنیای واقعی خواهد بود و به آنها اجازه می دهد در یک محیط مجازی که محیط اطرافشان را شبیه سازی می کند، از جمله شهرهای بزرگ در سراسر جهان بازی کنند.
یکی دیگر از جنبه های جالب بازی های متاورس، حقوق زمین است. تعدادی پروژه وجود دارد که جهان های مجازی ایجاد می کنند و سپس قطعاتی از زمین های مجازی را در این ابر وجه می فروشند. این امر با اختصاص هر قطعه زمین به یک امکان پذیر است توکن غیر قابل تعویض (NFT)، ردیابی صاحبان هر قطعه را آسان می کند. همچنین فروش و خرید این زمین ها بسیار آسان است و اقتصاد املاک مجازی پر جنب و جوش ایجاد می کند.
درآمد موسیقی در متاورس
البته متقاعد کردن مردم به اینکه این سرزمین مجازی دارای ارزش است، امری پیش پا افتاده نیست. بازی باید نوعی علاقه و کشش داشته باشد و زمین را حداقل تا حدودی ارزشمند کند. نکته مهم در بازی های متاورس این است که زمین می تواند درآمد واقعی داشته باشد، مثلاً با میزبانی کنسرت های مجازی در آن و دریافت بخشی از درآمد حاصل از فروش بلیت، که ممکن است به صورت NFT نیز باشد.
این احتمالاً هدف پشت شراکت Warner Music برای Affyn است. هدف اعلام شده، در حال حاضر، گنجاندن آثار یکی از هنرمندان تحت برچسب WM Singapore، J.M3، در بازی جدید Nexus World است. J.M3 یا جیمی یک آهنگ سفارشی برای بازی تولید خواهد کرد، و همچنین در تریلر بازی به عنوان آواتار، “تجربه صوتی و تصویری فراگیر را برای طرفداران ایجاد می کند.” J.M3 یک هنرمند سنگاپوری است که آهنگ های منحصر به فرد دو زبانه انگلیسی-چینی را تولید می کند.
جرالد آنگ، مدیر عامل وارنر موزیک سنگاپور، توضیح داد که تصمیم برای همکاری با آفین برای “کاوش در رویکردهای نوآورانه و خلاقانه برای تبلیغ هنرمندان وارنر موزیک سنگاپور” با هدف افزایش دسترسی آنها به “روش های نوآورانه” گرفته شد.
در مجموع، برچسب های ضبط کاملاً پذیرای نوآوری هستند. به عنوان مثال، Spotify (NYSE: SPOTشرکتی که خدمات استریم موسیقی را رایج کرد، بخش زیادی از سهام خود را به شرکتهای بزرگ ضبط عرضه کرد که نوشتههای روی دیوار را برای فروش مستقیم سیدیهای موسیقی مشاهده کردند. Spotify در مواجهه با رقابت سخت ناشی از دانلود غیرقانونی موسیقی، رویکردی متوسط را ارائه کرد که شرکتهای ضبط به سرعت به آن پرداختند.
Metaverse و NFT ها، به طور کلی، می توانند یک نفس تازه برای صنعت باشند، برای مثال، با اجرای نسخه های محدود آهنگ های محبوب به عنوان NFT. از طرف دیگر، کنسرت های مجازی در Metaverse می تواند یک رویکرد جدید پیشگامانه و هیجان انگیز باشد.
تعدادی از هنرمندان بوده اند که کنسرت های مجازی برگزار کرده اند، از جمله آریانا گرانده، پست مالون، فو فایترز و دیگران. اینها عمدتاً در دوران همهگیری متمرکز بودند، که کنسرتهای سنتی را تا حد زیادی غیرممکن میکرد.
زمانی که کووید-19 تا حد زیادی رام شد، بسیاری از هیاهوی متاورس ناپدید شد زیرا مردم متوجه شدند که ما واقعاً میتوانیم «به حالت عادی برگردیم». علاوه بر این، پلتفرمهای واقعیت مجازی هنوز چیزهای زیادی را برای خود باقی میگذارند، به خصوص اگر از آنها برای میزبانی رویدادهایی استفاده شود که در آن تعامل فیزیکی و کلی «ویبر» بیشترین جذابیت را ارائه میدهد. به هر حال، استفاده از هدفون در یک اتاق ساکت، تجربه شنیداری بسیار بهتری نسبت به کنسرت ارائه میدهد، و با این حال، کنسرتها همچنان بسیار محبوب هستند.
Affyn در تلاش است تا دنیای Metaverse را ذره ذره بسازد و به آرامی بازیکنان و شراکت های مهم را در سطح عمدتاً محلی جمع آوری کند. ترکیب واقعیت افزوده آن با VR همچنین می تواند به پر کردن شکاف اولیه کمک کند، مشابه موفقیت ویروسی پوکمون گو چند سال پیش شاید، درست مانند اینترنت اوایل دهه 90، Metaverse زمانی که فناوری زیربنایی آن را به یک جایگزین واقعی برای تجربیات “واقعی” تبدیل کند، زندگی را فرا می گیرد.