- Alien Worlds، Farmers World و Splinterlands برترین بازی های بلاک چین از نظر فعالیت کاربران بودند.
- صنعت بازی Web3 کاهش قابل توجهی در فعالیت در ماه آوریل ثبت کرد.
پس از عملکرد چشمگیر در سه ماهه اول 2023، صنعت بازی Web3 کاهش قابل توجهی در فعالیت در ماه آوریل ثبت کرد.
طبق داده های شرکت تحلیلی DappRadar، چشم انداز بازی های بلاک چین از 546,458 کیف پول فعال منحصر به فرد (UAW) تا 26 آوریل تشکیل شده بود که کاهش 28 درصدی نسبت به ماه گذشته را نشان می دهد.
حجم یا ارزش دریافتی قراردادهای هوشمند dApps بازی نیز افت ماهانه 35 درصدی را ثبت کرده است.
با این حال، علیرغم آرامش در بازار گسترده تر، برخی از dApp های بازی همچنان محبوبیت خود را به دست آوردند، که توسط برجسته شد. DappRadar.
وضعیت بازی های بلاک چین
فناوری بلاک چین در مکانیک یا باطن بازی های بلاک چین گنجانده شده است. توانایی بازیکنان برای ذخیره اشیاء روی بلاک چین یکی از ویژگی هایی است که پذیرش و کاربرد فناوری بلاک چین در بازی ها را ارتقا می دهد.
دنیای بیگانه، دنیای کشاورزان و Splinterlands بودند بازی های برتر از نظر فعالیت کاربر دارای مجموع بیش از 374 UAWs.
دنیای بیگانه، به ویژه، بیش از 238 هزار کیف پول در زمان انتشار داشت که در 24 ساعت گذشته 0.35 درصد افزایش داشت. Farmers World و Splinterlands نیز رشد مناسبی را در فعالیت کاربران خود ثبت کردند.
برخی دیگر از بازیکنان نیز به صحنه پریدند. Ultimate Champions، یک بازی فوتبال فانتزی، شاهد افزایش 255 درصدی UAW ها نسبت به هفته قبل بود. SecondLive در زنجیره BNB رشد ماهانه نزدیک به 50 درصد در پایگاه کاربران خود را ثبت کرد.
علاوه بر این، DappRadar به بازیهای جدیدی مانند Terracore و Dungeon Worlds اشاره کرد که میتوانند در روزهای آینده مورد توجه قرار گیرند.
اکوسیستم رو به رشد
طبق یک قبلی گزارش از DappRadar، پروژه های بازی Web3 در سه ماهه اول 2023، 739 میلیون دلار سرمایه جذب کردند که نشان دهنده افزایش 12.95 درصدی نسبت به سرمایه گذاری های سه ماهه قبلی است.
سه ماهه اول 2023 به طور متوسط روزانه 791474 UAW را در اختیار داشت که نسبت به سه ماهه چهارم 2022 8.58 درصد کاهش داشت.
این گزارش همچنین یک نشانه صعودی از رشد صنعت را با افزایش تسلط از 42.87 درصد در سه ماهه چهارم سال 2022 به 45.60 درصد در سه ماهه اول سال 2023 نشان می دهد.
تسلط بر آسیا
کشورهای آسیای شرقی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی بر صنعت بازی تسلط داشتند و بیش از 60 درصد از شرکت های برتر بازی در جهان را در خود جای داده بودند.