بازی‌های بازی برای کسب درآمد مبتنی بر رمزارز در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. علاوه بر این، بازی‌های مبتنی بر ابر امکان عدم نیاز به سخت‌افزار سطح بالا را برای اجرای عناوین بازی AAA باز کرده است. هر دو پیشرفت پتانسیل ایجاد اختلال در صنعت بازی را دارند که در حال حاضر توسط دستگاه های تلفن همراه، ایکس باکس و رایانه شخصی مایکروسافت و پلی استیشن سونی هدایت می شود.

بر اساس گزارشی که توسط نیوزو، مصرف کنندگان تا 188 میلیارد دلار در سال 2023 برای بازی های ویدیویی هزینه خواهند کرد. حدود 50 درصد به سمت بازی های موبایلی، حدود 20 درصد به بازی های رایانه شخصی و 50 درصد باقی مانده به سمت ایکس باکس و پلی استیشن خواهد رفت.

همچنین بخوانید: شایعه شده است که Xbox به روز شده مایکروسافت شامل کیف پول های رمزنگاری شده است

امروزه گیمرها بیشتر یکی از دو گزینه را دارند. آن‌ها می‌توانند یک نسخه فیزیکی از یک بازی بخرند یا یک اشتراک بخرند، مانند Game Pass مایکروسافت یا PS-Plus سونی. با این حال، این ممکن است به زودی با ظهور بازی های مبتنی بر ابر تغییر کند. بازی‌های مبتنی بر ابر از سرورهای دور برای پردازش بازی و پخش آن برای بازیکنان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، بازی‌های مبتنی بر کریپتو به سرعت در حال رشد هستند زیرا بازیکنان انگیزه دارند. هر دو پیشرفت ممکن است برای مایکروسافت و سونی دردسر ایجاد کند.

برای مقابله با این تهدید، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، شروع به افشای شرکت در بخش هایی کرده است که کمترین آسیب را تحت تأثیر بازی های ابری قرار می دهند. این می تواند روند خرید اخیر شرکت را توضیح دهد، از Bethesda تا خرید مداوم Activision.

خطراتی برای بازی های مبتنی بر ابر و رمزارز وجود دارد؟

فناوری بازی های بلاک چین
فناوری بازی های بلاک چین نیروی محرکه در بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 خواهد بود.

بازی اغلب به پاسخ‌های سریع بازیکنان در محدوده چند میلی‌ثانیه نیاز دارد. از این رو، اگر بازیکنان به اتصالات اینترنتی فوق العاده سریع دسترسی نداشته باشند، گیم پلی به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد. سرعت ها باید سریعتر از کنسول ها یا رایانه ها باشد، زیرا بازی باید در جای دیگری پردازش شود و نه در سخت افزار بازیکن. این احتمالاً یکی از بزرگترین موانع بازی های مبتنی بر ابر است.

همچنین بخوانید: انتظار می رود بازار جهانی بازی های رمزنگاری تا سال 2025 به 206 میلیارد دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، بازی های رمزنگاری تا عرضه عناوین AAA راه درازی در پیش دارند. این بازی ها تاکنون در پلتفرم موبایل موفق بوده اند. توسعه دهندگان بیشتری باید وارد صنعت شوند و نوآوری های بیشتری انجام دهند. در سپتامبر 2022، دن هاوسر، نویسنده سابق Rockstar Games، که پشت اکثر عناوین Grand Theft Auto است، به هیئت مشاوران Revolving Games، یک شرکت بازی مبتنی بر بلاک چین پیوست. مشارکت هاوسر در یک بازی رمزنگاری مانند شاهدی بر رشد این صنعت است.

با این وجود، هنوز باید دید این صنعت در آینده چگونه پیش خواهد رفت. شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مایکروسافت یک کیف پول رمزنگاری را در نسخه ارتقا یافته بعدی کنسول Xbox خود قرار خواهد داد. با این حال، هیچ تاییدی در این مورد وجود ندارد. اگر واقعاً چنین باشد، بازی‌های وب 3 را به ارتفاعات جدیدی ارتقا می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *