تجربیات همه جانبه در حال حاضر در صنایع سرگرمی، بازی و مد رایج هستند، اما می‌توانند ابزاری برای رفع نیازهای مختلف دیگر شرکت‌ها مانند شبیه‌سازی عملیات تولید و آموزش مدیران برای داشتن مکالمات حساس باشند.

دیلویت این شرط بندی را در اواخر فوریه انجام داد، زمانی که اعلام کرد با شرکت فضای مجازی Vatom برای ارائه تجربیات همه جانبه برای صنایع مختلف، از شرکت هایی که به دنبال تقویت فرهنگ با واقعیت مجازی هستند تا برندهای متمرکز بر ایجاد تعامل با جامعه، این شرط را انجام داد. این شرکت‌ها با هم ادعا می‌کنند که توانایی میزبانی همزمان هزاران نفر در یک فضای مجازی را به همراه کیف پول زنجیره‌ای متقاطع و دسترسی به مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتال و نشانه‌هایی از تجربیات متاورس خود ارائه می‌کنند.

آموزش زیرزمینی – واقعیت مجازی. منبع: دیلویت

با این حال، هدف پنهان ارائه داده‌های اساسی در مورد کاربران به شرکت‌ها است. خسرو خالد، مدیر عامل دیلویت دیجیتال، به کوین تلگراف گفت: «یکی از روندهای کلیدی که بر شرکت ها در تمام صنایع تأثیر می گذارد، کاهش دسترسی به داده های شخص ثالث است.

به گفته خالد، شرکت هایی که به شناخت و ارتباط با مشتریان متکی هستند، به دنبال جایگزینی داده های شخص ثالث و کاهش هزینه های جذب مشتری هستند. با توجه به ماهیت سفارشی‌سازی محصول، شرکت‌ها می‌توانند از مجموعه‌ای از ابزارهای Web3، از جمله فضاهای مجازی، اشیاء دیجیتالی قابل برنامه‌ریزی، کیف پول جهانی زنجیره‌ای متقابل، بازخرید POS، گیتینگ توکن و امتیازات وفاداری، از جمله ویژگی‌های دیگر، برای تنوع استفاده کنند. از برنامه های تجاری، او گفت.

Deloitte ابزارهای متاورس مختلفی را برای شرکت ها پیش بینی کرد. او خاطرنشان کرد: فضاهای مجازی راهی را به شرکت‌ها ارائه می‌دهند تا «نه تنها اعضای تیم جهانی را برای رویدادها و جلسات دور هم جمع کنند، بلکه ابزارهای بازی‌سازی شده‌ای را نیز فراهم می‌کنند که آموزش کارمندان را جذاب‌تر و تعاملی‌تر می‌سازد».

تولید دارایی سه بعدی – Omniverse. منبع: دیلویت

نمونه های دیگر شامل دوقلوهای دیجیتالی برای املاک و مستغلات است که به خریداران احتمالی یک تور همه جانبه از یک ملک را بدون خروج از خانه ارائه می دهد. در هر یک از این موارد، فضاهای مجازی نه تنها یک کانال مستقیم برای تعامل ایجاد می‌کنند، بلکه یک راه ساده برای به دست آوردن داده‌های ارزشمند اول و صفر از افرادی که در فضاهای مجازی درگیر هستند ایجاد می‌کنند – به اطلاع‌رسانی تلاش‌ها و استراتژی‌های آینده کمک می‌کند. خلیل.

تجربیات واقعیت مجازی میلیاردها دلار سرمایه گذاری از شرکت های سراسر جهان را جذب می کند. اندازه بازار جهانی فناوری فراگیر در سال 2021 21.6 میلیارد دلار ارزش داشت و انتظار می رود تا سال 2030 به حدود 134.18 میلیارد دلار برسد. با توجه به گزارشی از Precedence Research.

غول های فناوری مانند انویدیا، کوالکام، گوگل، متا مالک فیس بوک و مایکروسافت قبلاً ابتکارات مرتبط با متاورس را افشا کرده اند. پلتفرم‌های غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین که در مشاغل متاورس فعالیت می‌کنند شامل Decentraland، The Sandbox، Axie Infinity، Metahero و Star Atlas هستند.

اریک پولیر، بنیانگذار و مدیر عامل Vatom، معتقد است که متاورس اینترنت فردا است و به این ترتیب، هیچ کسب و کاری از تجربیات همه جانبه دست نخورده نخواهد بود:

“Web3 نشان دهنده تکرار بعدی اینترنت است. همانطور که هیچ شرکت یا صنعتی وجود ندارد که از اینترنت به عنوان ابزار تعامل استفاده نکند، هیچ بخش کسب و کاری وجود ندارد که نتواند از تعامل موثرتر با مخاطبان هدف خود در مقیاس با Web3 بهره مند شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *