تبلیغات Metaverse در اواخر سال گذشته شروع به افزایش یافت. تعداد زیادی از شرکت های جریان اصلی برای آزمایش آب وارد شدند. با این حال، اخیراً، تبلیغات – تا حدی – شروع به فروپاشی کرده است.
در سه ماهه سوم سال 2022، کل سرمایه گذاری و تامین مالی صنعت Metaverse در چین به 22.84 میلیارد یوان رسید که نشان دهنده یک رها کردن 2.22 میلیارد یوان [8.9%] در مقایسه با سه ماهه دوم. با این حال، تعداد کل رویدادهای سرمایه گذاری به 339 رسید که نشان دهنده افزایش 188 رویدادی نسبت به سه ماهه دوم است.
از منظر توزیع مسیر، حوزههای سرمایهگذاری و تامین مالی بازار داخلی متاورس عمدتاً شامل چهار بخش اصلی بود: سختافزار، نرمافزار، زیرساخت و برنامههای کاربردی صحنه. تا آنجا که به تجزیه بخش سخت افزار و نرم افزار مربوط می شود گزارش اشاره شد،
کل سرمایه گذاری و تامین مالی بخش سخت افزار 21.6 میلیارد یوان بوده که 64 درصد از کل سرمایه گذاری و تامین مالی را شامل می شود. رشد سه ماهه بیش از 10 برابر است… تامین مالی بخش نرم افزار بالغ بر 610 میلیون یوان است که 2.7 درصد از کل سرمایه گذاری و تامین مالی را تشکیل می دهد که 73 درصد نسبت به سه ماهه دوم کاهش داشته است.
با توجه به ریسک پذیری سرمایه، سرمایه گذاری و تامین مالی متاورس داخلی در سه ماهه سوم روند نیمه اول سال را ادامه داد. علاوه بر این، سرمایه گذاران عمدتاً شرکت هایی بودند که شهرت خاصی در زمینه واقعیت مجازی دارند و نیاز به توسعه فناوری ها، گسترش بازارها و جذب استعدادها دارند.
این گزارش با تاکید بر
“اقتصاد چین از مرحله توسعه با سرعت بالا به مرحله توسعه با کیفیت بالا تغییر می کند.“
چین و چشم انداز متاورس آن
با وجود اینکه این تامین مالی ضربه کمی خورده است، باید توجه داشت که کشور مشتاق است ردپای خود را در این فضا گسترش دهد. در ماه ژوئیه، شانگهای روی متاورس شرط بندی بزرگی کرد و برنامه خود را برای ایجاد یک صنعت 52 میلیارد دلاری تا پایان سال 2025 اعلام کرد. در آن زمان، وو جین چنگ، رئیس کمیته اقتصاد و فناوری اطلاعات شانگهای، گفت که صنایعی مانند متاورس انتظار می رود. طرحها و مدلهای کسبوکار جدید را «بهطور مداوم تحریک کنند».
او همچنین اضافه کرد که باعث ایجاد برنامههای کاربردی «قاتل» و محصولات محبوب میشود و در نتیجه ارزش بازار زیادی را آزاد میکند. علاوه بر این، دولت همچنین قصد داشت 10 میلیارد یوان دارایی به ویژه برای توسعه Metaverse ارائه دهد.
بیشتر بخوانید: شانگهای قصد دارد یک صنعت متاورس 52 میلیارد دلاری بسازد
در کنار، شرکت شاخص هانگ سنگ که بزرگترین شاخص سهام هنگ کنگ، HSI را مدیریت می کند، راه اندازی شد شاخصی برای ردیابی 30 شرکت مرتبط با متاوره که در هنگ کنگ و چین فعالیت می کنند، در حرکتی برای پول نقد از تقاضای رو به رشد سرمایه گذاران، که روایت مذکور را توجیه می کند.
از چین که بگذریم، به نظر می رسد روند کلان وضعیت چندان خوبی ندارد. همانطور که در مقاله اخیر گزارش شده است، کاربران اساساً به صورت روزانه به Metaverse باز نمی گردند. در نتیجه، تعداد کاربران فعال روزانه در پلتفرمهای برتر Metaverse همچنان دچار سوءتغذیه است.
بیشتر بخوانید: با کاهش کاربران فعال SandBox، آیا Metaverse Interest کاهش می یابد؟