این داستان از GG می آید.
Power-Up بازی Web3 شما
با وجود هوش مصنوعی وزوز تحت الشعاع را هیپ متاورس که اکنون محو شده است، وب3 توسعه دهندگان به ایجاد دنیای مجازی ادامه می دهند و امیدوارند تجربه ای مانند “واحه” را از “Ready Player One” تاثیرگذار ارنست کلاین زنده کنند.
اما برخی از سازندگان بازی Web3 ممکن است سعی کرده باشند قبل از اینکه بتوانند راه بروند بدوند و وعدههای بزرگی را در اطراف خود دادهاند NFT به جای اینکه ابتدا یک مفهوم بازی قانع کننده را توسعه دهید، دراپ یا نشانه بگیرید. توسعه بازی می تواند سخت و دشوار باشد، که برخی سازندگان به سرعت متوجه شدند.
با این حال، فضای در حال تکامل Web3 و اخلاق غیرمتمرکز آن ممکن است همچنان بر صنعت بازیهای ویدیویی گستردهتر تأثیر بگذارد، به خصوص اگر محتوای تولید شده توسط کاربر همچنان بهعنوان بخش اصلی بسیاری از تجربیات بازیها دیده شود.
جفری باتلر، مدیر تولید آوالون معتقد است که دوران توسعه پروژههای مجزا به پایان رسیده است. به نظر او، آینده متاورس باز و مرتبط است، با توسعه دهندگان و جوامع برای ایجاد تجربیات بازی بهتر در کنار هم.
“من معتقد نیستم که برای هیچکس امکان پذیر باشد [single] باتلر گفت رمزگشایی در نشست این هفته GamesBeat Summit 2023 در لس آنجلس.
باتلر بیش از 20 سال در توسعه بازی این را به صورت مستقیم تجربه کرد – از جمله مدتی به عنوان تهیه کننده بازی نقش آفرینی آنلاین تأثیرگذار چند نفره سونی (MMORPG)، EverQuest و Creative Director در EverQuest Next که لغو شد. او به خوبی استرسی را که توسعه دهندگان، طراحان، آزمایش کنندگان و بازیکنان بازی با راه اندازی یک بازی آنلاین جدید احساس می کنند، می داند.
باتلر با اشاره به زمان، تلاش و منابع بسیار زیادی که برای ایجاد یک بازی موفق MMO لازم است، گفت: “بیایید صادق باشیم – ساخت یک بازی چندنفره انبوه یک کار فوق العاده سخت است.” “مردم در این صنعت سوخته اند… این برای برخی افراد بیش از حد بوده است، بیش از حد استرس زا، بسیار پرفشار.”
باتلر گفت که او پتانسیل ایجاد جهان های مجازی گسترده تر و به هم پیوسته را حتی در اوایل بازی EverQuest اصلی در سال 1999 دید. باتلر گفت رمزگشایی که حتی آن نگاه اولیه به بازی های آنلاین مانند نگاه کردن به یک توپ کریستالی برای آن بود متاورس.
چیزی که برای من در کار بر روی EverQuest اهمیت داشت، این بود که میتوانستم به نوعی چشمک بزنم و در فاصلهای بسیار دور – در افق – چیزی شبیه Oasis در «Ready Player One» ببینم.»
ابداع شده توسط نویسنده نیل استفنسون در رمان نمادین سایبرپانک “Snow Crash”، “metaverse” به یک کلمه رایج در Web3 برای توصیف جهان های مجازی تبدیل شد که می تواند از بازی گرفته تا محل کار را شامل شود. با این حال، مخالفان متاورس را یک چنگ زدن به پول نقد برای به دام انداختن پول سرمایه گذاری خطرپذیر و سر و صدای اولیه نامیده اند. تصادف کرد و سوخت.
باتلر گفت که دوست ندارد از اصطلاح “متاورس” برای توصیف آوالون به دلیل مفهوم منفی استفاده کند، بلکه ترجیح می دهد به سادگی دنیای دیجیتالی آینده را یک بازی بنامد. Avalon اولین بازی از کمپانی Avalon Corp است و ظاهراً بازی Unreal Engine 5 دارای ترکیبی از عناصر MMO و متاورس خواهد بود.
در ماه فوریه، شرکت Avalon – که دارای پیشکسوتان بازی از سونی، الکترونیک آرتز، مایکروسافت و بلیزارد است – افزایش قیمت را اعلام کرد. 13 میلیون دلار برای ایجاد دنیای آنلاین خود، با حامیانی مانند Hashed و Coinbase Ventures در ترکیب.
باتلر می گوید به جای اینکه یک بازی را در بالای فناوری بلاک چین قرار دهد و تمرکز مالی موجود در کریپتو را بپذیرد، جاه طلبی او این است که فناوری را که صنعت بازی در حال حاضر از آن استفاده می کند استفاده کند و به آن تمرکز کند Web3. به این ترتیب، او راه هایی را برای ایجاد انگیزه در بازیکنان و جوامع برای مشارکت در محتوای بازی و در نتیجه کسب ارزش در نظر می گیرد.
او گفت: “هدف من این است که تمام عملکردهای موجود در Unreal Editor را بگیرم و آن را گیمیفی کنم، انگار که داریم یک نسخه فوق العاده قدرتمند از لگوها را ایجاد می کنیم. [developers] می تواند محتوا را در یک بازی، تا حد زیادی در هر سبکی که انتخاب می کنیم، بنویسد.”
باتلر به جامعه مودینگ آنلاین به عنوان نمونه ای از گروه هایی اشاره کرد که برای ساختن و بهبود بازی هایی که دوست دارند گرد هم می آیند. ما شاهد هستیم که مدهای بازی به بازیهای مستقل محبوب خود تبدیل میشوند، از جمله Counter-Strike و Dota 2، و این اخلاق مبتنی بر طرفداران امروز با برخی از بزرگترین بازیهای صنعت ادامه دارد.
باتلر در مورد مددرها گفت: “آنها فقط این بازی ها را حفظ نمی کنند.” “آنها تعداد افرادی را که بازی می کنند افزایش می دهند.”
او پیشنهاد کرد که محبوبیت دوباره Cyberpunk 2077 CD Projekt Red – که به دلیل نقصهای فنی فراوان راه اندازی فاجعهباری داشت – تا حدی به لطف جامعه مودینگ بود. در همین حال، داغترین بازیهای امروزی مانند Roblox و Fortnite تا حد زیادی به دلیل بازیها، سطوح و محتوای ساختهشده توسط کاربر پیشرفت میکنند.
پذیرفتن قابلیت همکاری و اجازه دادن به جامعه برای ایجاد مشترک در کنار تیم اصلی، تغییرات بزرگتری است که باتلر می بیند که دنیای بازی های ویدیویی را متزلزل می کند – در حالی که به تدریج مفهوم «متاورس» را به دیدگاه های بزرگی که در رسانه های دیگر به تصویر کشیده می شود نزدیک می کند.
باتلر گفت: «این فقط این نیست که ما آن را در Ready Player One دیدیم. “این بخشی از ارزش ساختمان است.”