این داستان از GG می آید.
Power-Up بازی Web3 شما
سیب ویژن پرو مورد انتظار را معرفی کرد هدست واقعیت افزوده (AR) امروز، و زمان قابل توجهی را صرف جزئیات سخت افزار، نرم افزار و موارد استفاده دستگاه 3499 دلاری کرد. اما چیزی که اپل امروز به سختی به آن اشاره کرد، بازی است.
در طول ارائه، اپل فقط یک بار به طور خاص بازی را در عمل نشان داد: اشاره کرد که این هدست از بازیهای موجود Apple Arcade پشتیبانی میکند، به این معنی که بازیهایی را که در ابتدا برای آیفونها و آیپدها طراحی شده بودند، بهعلاوه قابل اجرا در مک و اپل تیوی اجرا میکند.
در واقع، اپل فقط نسخه موبایل NBA 2K23 Arcade Edition را نشان داد، یک سیم کارت بسکتبال موبایل ساده. در طول ارائه، می بینیم که شخصی در حالی که از گیم پد DualSense پلی استیشن 5 استفاده می کند، روی یک صفحه نمایش شناور مجازی بازی می کند.
اپل میگوید که بیش از 100 بازی Apple Arcade تا زمانی که Vision Pro در اوایل سال 2024 به دست مصرفکنندگان برسد، سازگار خواهند شد، که حدود نیمی از کل مجموعه iOS در سرویس اشتراک اپل را تشکیل میدهد. دیگر بازیهای قابلتوجه Apple Arcade در iOS عبارتند از Disney Melee Mania، Crossy Road+، Sonic Racing و Lego Builder’s Journey.
بازی های فوق العاده ای در مجموعه Apple Arcade وجود دارد. علاوه بر این، اپل شبکه ای از برنامه های iOS موجود را نشان داد که به دستگاه منتقل می شوند، از جمله Candy Crush Saga و Myst Mobile. با این حال، مجدداً، اینها احتمالاً روی صفحههای دیجیتال یا ویندوزهایی که تقریباً در مقابل شما قرار دارند قابل پخش هستند.
ما شاهد چند بازی بالقوه همهجانبهتر بودیم که در یک نسخه نمایشی سریع از اپ استور visionOS فهرست شدهاند، از جمله اتاق بازی – که شامل بازیهای کلاسیک شطرنج و تاس است – بهعلاوه Super Fruit Ninja و یک پورت Rec Room، یک پلتفرم Roblox مانند با کاربر. بازی های VR را ایجاد کرد. اما این موارد نشان داده نشدند، فقط در رابط App Store مشاهده شدند.
با توجه به آنچه اپل تاکنون نشان داده است، تمرکز اولیه بازیاش برای ویژن پرو در درجه اول حول محور توسعهدهندگانی است که بازیهای موجود را که روی صفحههای تخت پخش میشوند – و عمدتاً معمولی در طبیعت – با وجود اینکه دستگاهی است که برای غوطهوری کامل سهبعدی ساخته شده است، منتقل میکنند.
بازی ها کجاست؟
اپل هیچ بازی واقعیت مجازی کاملاً همهجانبه ای را که در هدست های واقعیت مجازی متا کوئست 2 یا رایانه شخصی مشاهده می کنید، نشان نداد. شاید تعجب آورتر این باشد که هیچ بازی واقعیت افزوده اصلی که دنیای واقعی و دیجیتال را برای انواع جدیدی از تجربیات ادغام می کند را به نمایش نمی گذارد.
بخش مختصر دیزنی در طول ارائه به موارد استفاده بالقوه اشاره کرد – از جمله توانایی ایجاد رژه دنیای دیزنی روی میز آشپزخانه، قرار دادن میکی موس در اتاق نشیمن یا کنترل یک نسخه تعاملی از Marvel’s What if? مجموعه انیمیشن های کمیک. اما اینها فقط تمسخر بود.
هدست اپل بسیار گرانقیمت است، اما در عین حال بسیار نوآورانه است، و مجموعهای از پیشرفتهای فنی جدید را در خود جای داده است که تجربهای از واقعیت افزوده را امکانپذیر میسازد که نسبت به تلاشهای گذشته صیقلیتر، قابل دسترستر و جذابتر به نظر میرسد.
به احتمال زیاد، توسعه دهندگان از این فناوری برای ایجاد بازی های تعاملی و تجربیات همهجانبه استفاده خواهند کرد. به عنوان مثال، اپل اعلام کرد که visionOS از موتور Unity پشتیبانی میکند که مجموعهای از بازیها و برنامهها را در سراسر پلتفرمها تامین میکند. این به توسعهدهندگان کمک میکند تا با استفاده از ابزارهای آشنا، روی بازیها جابجا شوند یا بازیهای جدید را شروع کنند.
اما فقدان دموی بازی های چشم نواز امروز نشان می دهد که اپل قصد ندارد در بازی Vision Pro پیشتاز باشد و همچنین قصد ندارد دستگاه را با بازی به عنوان یک نقطه فروش کلیدی به بازار عرضه کند. شاید دلیل آن قیمت هنگفت باشد که نشان می دهد در ابتدا فقط پذیرندگان اولیه با جیب عمیق وارد بازار خواهند شد.
از سوی دیگر، اپل مدتهاست که به خاطر آن مورد انتقاد قرار گرفته است بی تفاوتی آشکار نسبت به بازی ها. اپل با کاهش فروش اپ استور با رواج بازیهای موبایلی به قتل رسیده است، اما این شرکت مدتهاست که از چشمانداز حمایت جدی از بازیهای مک شانه خالی کرده است. هرگز به نظر نمی رسد که این یک اولویت اصلی برای شرکت باشد.
از قضا، اپل نمایش بزرگتری از بازیهای مک را در جای دیگر در جریان سخنرانی امروز WWDC انجام داد و ابزارهای جدیدی را برای کمک به توسعهدهندگان برای انتقال بازیهای خود و اجرای آنها بر روی تراشههای اپل برجسته کرد. در واقع، هیدئو کوجیما، خالق متال گیر سالید، برای مدت کوتاهی ظاهر شد تا نسخه جدید مک از آخرین بازی خود، Death Stranding را به نمایش بگذارد.
اما وقتی نوبت به هدست اپل میرسد، که به طور بالقوه میتواند انواع جدیدی از تجربههای بازی همهجانبه را که در دستگاههای دیگر در دسترس نیستند، باز کند، بازی یک بار دیگر مانند یک فکر بعدی به نظر میرسد. اپل نیز با آن درگیر نشد متاورس مفهوم که متا آن را محبوب کرده است و آن وب3 بازی هایی مانند جعبه شنی و دسنترالند فشار آورده اند.
مدتهاست که بازی برای اپل یک اولویت کم به نظر میرسد، و رونمایی امروز Vision Pro فقط این تصور را تقویت کرد. مسلما، ممکن است اپل همه کارتهای خود را برای بازیهای واقعیت افزوده نشان نداده باشد و آن را برای بعداً ذخیره کند تا حرکت خود را قبل از اولین بازی در سال 2024 حفظ کند.
اما برای کسانی که عرضه هدست مورد انتظار اپل را راهی برای این کار می دیدند انواع جدیدی از تجربه های بازی را به پیش می برد و شروع مفهوم فراورس آنلاین همهجانبه، رویداد امروز ممکن است برخی از اشتیاق را کاهش داده باشد.