متاورس با سرعت تمام در دسترس کاربران است. شرکت ها و برندها در حال پرش به واقعیت دیجیتال هستند و طبق یک نظرسنجی اخیر، علاقه مصرف کننده در حال افزایش است در کنار تمام فعالیت ها

در عین حال، با پیوستن کاربران بیشتری به فعالیت های متاورس، خطر فعالیت های شرورانه در واقعیت دیجیتال افزایش می یابد. گزارشی از شرکت امنیت سایبری کسپرسکی نشان داد که استثمار و سوء استفاده در متاورژن قرار است در سال آینده افزایش یابد.

تهدیدها از کلاهبرداری، قابل انتظار در تعاملات دیجیتال و همچنین سرقت هویت و سوء استفاده مرتبط با آواتار است.

برای درک بهتر خطرات و خطراتی که کاربران می توانند در ورود به واقعیت دیجیتال با آن مواجه شوند، کوین تلگراف با اندرو نیومن، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران شرکت امنیت سایبری ReasonLabs و معمار سابق نرم افزار ضد بدافزار Windows Defender مایکروسافت صحبت کرد.

را کاربران باید مفهوم اولیه را درک کنند این است که هویت metaverse “احتمالاً کاربر خواهد شد” هویت دیجیتالبه گفته نیومن:

با ادامه ادغام هویت واقعی و آنلاین ما، خطر سرقت هویت در متاورس افزایش خواهد یافت.

او تاکید کرد که کلاهبرداری های آواتار قبلاً در سیستم عامل هایی مانند Roblox گزارش شده است. مثالی که نیومن ارائه کرد این بود که هکر ممکن است سعی کند کاربر را متقاعد کند که به دلایلی به آواتار خود نیاز دارد و هدف نهایی آن سرقت هویت دیجیتال اوست.

اگرچه تهدیدهای هویت دیجیتالی یک اتفاق رایج است، اما با گره خوردن پول یا ارزهای مجازی به آواتارهای متاورس، این تهدیدها افزایش خواهند یافت. نیومن به مصرف کنندگان هشدار می دهد زیرا پول بیشتری برای دارایی های دیجیتال برای این آواتارها خرج می شود

همانطور که ما از دارایی های فیزیکی خود محافظت می کنیم، باید مطمئن شویم که افراد از دارایی های دیجیتال و اطلاعات شخصی خود در Metaverse محافظت می کنند.

مقدار و انواع مختلف دارایی های دیجیتال با ارزش واقعی که کاربران می توانند مالک آن باشند بی پایان در حال گسترش هستند. این امر باعث می شود که جرایم سایبری و سرقت تنها پیچیده تر شوند و واقعیت دیجیتال گسترش یابد.

مربوط: خودمختاری در اقتصاد خالق و Web3 – آیا جایی برای هر دو وجود دارد؟

در بلاک چین و فناوری های نوظهور نویدهای زیادی برای شفافیت و امنیت وجود دارد. با این حال، نیومن می گوید که کاربران باید هوشیار باشند:

ما نباید فرض کنیم که وجوه ما مستعد سرقت نیست، صرفاً به این دلیل که آنها در متاورس هستند و نه در یک شبکه بانکی سنتی.

یکی دیگر از مؤلفه های سرقت هویت در متاورس این است که خردسالان در معرض چنین تهدیدهایی هستند. از بسیاری جهات، متاورس برای درگیر کردن جوانان و بزرگسالان جوان طراحی شده است.

Minecraft، Fortnite و Roblox همگی پایگاه های کاربران جوان را جذب کرده اند. اغلب، خردسالان اهمیت امنیت سایبری یا ردپای دیجیتالی خود را درک نمی کنند. نیومن گفت تهدیدات موجود در حال حاضر وجود دارد افراد زیر سن قانونی در دنیای دیجیتال آنلاین روبرو می شوند. با این حال:

مالی ممکن است در طول زمان از ارز و آیتم های مجازی درون بازی، به امور مالی سنتی تر مانند پول واقعی یا پیوندهای رمزنگاری شده و هویت های جدیدتر «web3» در بازی ها تغییر کند.

این امر ارزش بیشتری را برای استثمار از خردسالان ناآگاه ایجاد می کند.

در حال حاضر بسیاری از رشته ها توسعه دهندگان Web3 مانند Chainlink، در حال توسعه هستند پروتکل های امنیتی جدید برای کاربران در واقعیت دیجیتال توسعه دهندگان در داخل و خارج از صنعت به دنبال ایجاد یک سیاست جهانی متاورس برای عیب یابی لیستی از نگرانی های در حال رشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *