هفته گذشته، هفته مد Metaverse یک سال پس از اولین حضورش در سال 2022، برای دومین بار از باند مجازی عبور کرد. متاورس دیوانگی
خیلی چیزها می توانند در یک سال تغییر کنند.
این رویداد عمدتاً در پلتفرم بازی متاورس برگزار شد دسنترالند، در اجرای دوم خود شاهد کاهش چشمگیر تعداد تماشاگران بودیم. طبق اعتراف خود دسنترالند، بازدیدکنندگان منحصر به فرد هفته مد متاورس (MFW) از 108000 نفر در سال 2022 به تنها 26000 نفر در سال جاری کاهش یافت.
طبق گفته شرکت تجزیه و تحلیل متاورس شخص ثالث GEEIQبا این حال، رویدادهای هفته گذشته – که حضوری از دولچه گابانا، بالمین، مربی، و تامی هیلفیگر– کمتر از 9000 بازدیدکننده منحصر به فرد را به خود اختصاص داد که کاهش خیره کننده 92 درصدی نسبت به سال گذشته است.
اگرچه این ارقام ناامیدکننده هستند، اما لزوماً برای کسی که روند رو به وخامت متاورژن را در انظار عمومی پیگیری می کند، شوکه کننده نیست. به دلیل شرایط وحشیانه بازار، تکرار کرد تحقیرها رنج توسط خود منصوب شده پوستر متاورس فرزند متای، و پاسخ ضعیف به دیگر پلتفرمهای بازی متاورس زودرس، کلمه “m”. در ماه های اخیر به سمی تبدیل شده است، بهتر است به هر قیمتی از آن اجتناب شود.
چارلز هامبرو، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل GEEIQ، گفت: “دیگر هیچ کس به متاورس اهمیت نمی دهد.” رمزگشایی. اما واقعیت این است که امسال افراد بیشتری نسبت به سال گذشته بازی میکنند. بنابراین باید این سوال را مطرح کرد: آیا این فراجهان است که در حال شکست است یا فقط محیط های مجازی خاصی که برای هدف ساخته نشده اند؟
Hambro بر این باور است که بسیاری از برندها و پلتفرم های فعال در متاورس هنوز از پتانسیل کامل رسانه جدید استفاده نکرده اند.
او گفت: «این مثل اینستاگرام نیست، جایی که باید فقط به زیباییشناسی فکر کنید، محیطهای مجازی سه بعدی به مجموعه مهارتهای دیگری نیاز دارند.»
نمونه موردی: در نظر بگیرید که برند برتر MFW در سال جاری از نظر «زمان ماندگاری»، یک متریک مورد علاقه برای اندازهگیری دقیقههای صرف شده در یک تجربه آنلاین، گوچی، کوچ، یا هر برچسب براق و سلبریتیپسند دیگری نبود که در آن تسلط داشته باشد. هفته های مد شخصی این بن بریج بود، یک زنجیره جواهرات که معمولاً در مراکز خرید حومه شهر یافت می شود.
بر اساس گزارش GEEIQ، بن بریج هفته گذشته 47695 دقیقه زمان ماندن در MFW به دست آورد. آدیداس و کوچ، برندهایی با شهرت جهانی به مراتب بزرگتر، که هر دو در مقایسه با 30000 برند پایین قرار دارند.
حتی میزان تمرکز آن زمان ماندگاری بیشتر باعث افزایش ابروها می شود. طبق GEEIQ، میانگین بازدیدکنندگان Ben Bridge MFW 14 دقیقه را صرف تعامل با فروشگاه مجازی این شرکت میکنند – آماری تقریباً ناشنیده در دنیای تبلیغات آنلاین، که در آن تأثیرات برند منشأ رسانههای اجتماعی اغلب در حدود سه ثانیه است.
چگونه بن بریج توانست مصرف کنندگان را تا این حد درگیر کند؟ این جواهرساز، بر خلاف بسیاری از برندهای دیگر در MFW، به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد تا در «جستوجوهای» پیچیده و بازیسازیشده در سراسر فروشگاه تقریباً بازسازیشده بن بریج شرکت کنند. علاوه بر این، 11 نوع انحصاری را ارائه داد پوشیدنی های دیجیتال به کاربرانی که با آن کوئستها درگیر شدند و آنها را تکمیل کردند.
طبق گفته هامبرو، این نوع تعاملات جذاب و گیمیفی شده با مشتریان به طور فزایندهای حیاتی میشوند، زیرا تبلیغکنندگان ارزش فناوری فراگیر را نسبت به حالتهای موجود در ایجاد تعامل آنلاین درک میکنند.
او گفت: “برندها اکنون می خواهند تجربه عمیق تر و غنی تر با مصرف کنندگان خود داشته باشند.” “یک برداشت سه ثانیه ای یک تجربه عمیق و غنی نیست.”
سال گذشته در MFW و امسال نیز، اکثر برندها ویترین های دیجیتالی را باز کردند و نسخه های مجازی کالاهای خود را به نمایش گذاشتند، اما کاری فراتر از این اقدامات استاندارد برای حضور فعالانه بازدیدکنندگان انجام ندادند.
“ریچارد هابز، مدیر عامل پلتفرم مد دیجیتال، باید خلاقیت بیشتری در آنچه پلتفرم ها به عنوان ابزار ارائه می دهند وجود داشته باشد و برندها به عنوان یک تجربه ارائه دهند. BNV، گفت رمزگشایی. «فقط داشتن یک گالری از محصولات با کمترین تعامل باعث ایجاد هیجان و تعامل نخواهد شد.»
به نظر می رسد که صرفاً به این دلیل که تازگی متاورس از بین رفته است، به این معنا نیست که جهان های مجازی پتانسیل عظیمی برای جذب و جذب کاربران ندارند. با این حال، باز کردن این پتانسیل ممکن است در حال حاضر بیشتر از ظاهر شدن طول بکشد.