در حالی که چندین استودیو بازی سازی جریان اصلی یک گام قابل توجه در یکپارچه سازی فناوری بلاک چین برداشته اند، سه مدیر بازی های بلاک چین می گویند که تغییر لحن خود فقط مسئله زمان است.
در ژوئیه سال گذشته، استودیو Mojang توسعه دهنده Minecraft ممنوعیت NFT ها را اعلام کرد و فناوری بلاک چین
تا نوامبر، Rockstar Games به روز شد وبسایت خود تصریح میکند که سرورهای مجهز به فن برای Grand Theft Auto V دیگر نمیتوانند از داراییهای رمزنگاری، بهویژه توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) استفاده کنند.
جهان های NFT را پاره کنید؟ pic.twitter.com/5bEy5oqtjm
– DeeZe (@DeeZe) 20 جولای 2022
والتر لی، بازی پیشتاز رشد در زنجیره BNBبا این حال، این ممنوعیت بیشتر به فعالیتهای NFT مربوط میشود تا فناوری بلاکچین عمومی و فکر میکند زمانی که مقررات بیشتری برای تضمین ایمنی بازیکن اعمال شود، استودیوهای جریان اصلی با این فناوری آشنا میشوند.
او گفت: «هنوز آموزش و مقررات در مورد Web3 وجود ندارد، بنابراین برخی از کاربران و شرکتها هنوز در مورد مزایا و کلاهبرداریهایی که اغلب میتواند با آن مرتبط باشد، تردید دارند.
استودیو موجانگ اشاره کرد قالیچه می کشد اطراف معین ادغام NFT شخص ثالث، همراه با تجارت شستشوی NFT و مسائل مربوط به مالکیت دیجیتال به عنوان دلایل ممنوعیت.
لی معتقد است که تقاضای بازیکن در نهایت مقیاس فناوری بلاک چین در بازیهای رایج را افزایش میدهد.
همانطور که گفته شد، برخی از علاقه مندان به بازی رابطه عشق و نفرت با کریپتو دارند، به ویژه زمانی که NFT ها درگیر هستند.
غول بازی فرانسوی Ubisoft Entertainment سال گذشته مجبور شد عقب نشینی از طرح ها برای ادغام NFT ها در بازی های خود پس از واکنش بازیکنان.
یک نظرسنجی اکتبر 2022 توسط Coda Lab ارائهدهنده سرگرمی بلاک چین نشان داد گیمرهای سنتی طرفدار نبودند از ارزهای رمزنگاری شده یا به طور کلی NFTها، اگرچه به نظر نمیرسد که آنها به NFTهایی که در بازی استفاده میشوند، اهمیتی نمیدهند.
لی استدلال میکند: «اگر تقاضای بازیکنان برای ادغام بلاک چین افزایش یابد، احتمالاً سیاستهای خود را بازبینی خواهند کرد.
گرانت هزلی، مدیر اجرایی فعلی شرکت توسعه بازیهای موبایل و وب 3 Wagyu Games، در صحبت با Cointelegraph، معتقد است که یک داستان موفقیت تنها چیزی است که برای جرقه پذیرش جریان اصلی لازم است، و اظهار داشت:
استودیوهای AAA زمانی که شروع به واگذاری سهم واقعی بازار به بازیهای Web3 کنند، نظر خود را تغییر خواهند داد. فقط باید یک بازی Web3 منفجر شود تا بقیه پرواز کنند.»
به گفته هزلی، تردید جریان اصلی در مورد پذیرش از ترس این است که مدل کسب و کار فعلی آنها را که “مصرف کننده به شدت برای سرگرمی پرداخت می کند” تضعیف کند.
هزلی گفت: “آنها در حال حاضر چیز خوبی دارند، به عنوان مثال، بازار بازی های تلفن همراه از 100 میلیارد دلار عبور کرده است و روند صعودی دارد.”
“اگر می توانید یک بازی در حال ساخت بسازید و همچنان سودآوری خود را بدون تغییر مدل خود حفظ کنید، چرا حتی به چیزی رادیکال فکر می کنید که می تواند تأثیرات ماندگاری بر پایه مصرف کننده شما داشته باشد؟”
جاستین هولوگ، مدیر ارشد استودیو و استودیوی بازی های تغییرناپذیر، دیدگاه مشابهی را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که چون NFTها و رمزارزها اساساً مالکیت دارایی های دیجیتال را از شرکت ها به بازیکنان منتقل می کنند، برای پذیرش جریان اصلی جذاب نیست.
مربوط: سرمایه گذار می گوید فناوری بلاک چین هنوز تا رسیدن به لیگ های بزرگ esport فاصله دارد
او گفت: «GTA V به سودآورترین محصول سرگرمی در تمام دوران تبدیل شد، و بر کسی پوشیده نیست که بخش قابل توجهی از این سود ناشی از تراکنشهای خرد است که حاوی ارز درون بازی است.
او افزود: «مایکروسافت مدتی پیش نیز تراکنشهای خرد را در Minecraft معرفی کرد؛ قابل درک است که هر دو شرکت بخواهند کنترل اقتصاد درون بازی خود را به دلایل مالی حفظ کنند.
طبق یک 2020 گزارش از سوی شرکت تحقیقات بازار Junpier Research، لوتباکسها و سایر ویژگیهای مرتبط با تراکنشهای خرد، تا سال ۲۰۲۵، ۲۰ میلیارد دلار برای شرکتهای بازی بهدست خواهند آورد.
هالوگ گفت: «در هر صورت، حتی میتوان این را به این صورت تفسیر کرد که هر دو شرکت تصدیق میکنند که NFTها و رمزارزها داراییهای واقعی با ارزشی هستند که به طور بالقوه میتوانند مدل تجاری آنها را تهدید کنند.
در حالی که او فکر میکند «مطمئناً این امکان وجود دارد» استودیوهای جریان اصلی از فناوری بلاک چین استقبال کنند، او فکر میکند که «احتمالاً با چیزی مانند افزودن پشتیبانی از ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت برای بازیها و خدمات خود شروع میکنند».